Guy Perkins, de la Universitatea din California în San Diego și Rudy Yamaguchi, de la Universitatea Kyushu, din Fukuoka, Japonia, au oferit unei culturi de celule canceroase care se hrănesc cu glucoză un tip de zahăr care le otrăvește. Metoda acționează, propriu-zis, prin  deschiderea accesului către un comutator „suicidal” al celulei, ce devine astfel ușor de acționat cu medicamente.

Majoritatea celulelor canceroase depind aproape exclusiv de glucoză pentru a-și alimenta creșterea. Dar cercetătorii au descoperit că acestea sunt „dispuse” să consume și un soi de zahăr similar, denumit 2 deoxiglucoză, de natură să anihileze o proteină ce protejează un comutator care poate activa sinuciderea celulei canceroase.

Odată expus, acest mecanism poate fi activat de o substanță denumită ABT-263. Aceasta ucide celula prin eliberarea proteinelor care îi comandă să se sinucidă. Această abordare ar putea deveni la un moment dat leacul împotriva mai multor timpuri de cancere, inclusiv cele care afectează ficatul, plămânii, sânii și sângele.

În cadrul experimentelor pe șoareci, tratamentul descris a făcut ca tumorile canceroase agresive de prostată, manifestată ca și în cazul oamenilor, să dispară în câteva zile. Yamaguchi și Perkins speră să pună pe picioare o clinică de testare în acest sens în cadrul Universității California din San Diego.