Fizicianul Igor Smolyaninov a reprodus o situație în care cea de-a patra dimensiune pur și simplu a dispărut.

În studiul său publicat online, Igor Smolyaninov, fizician la University of Maryland, a explorat destinul particulelor luminoase într-o situație în care timpul este în totalitate „abolit”. Pentru a face acest lucru, fizicianul a recurs la un metamaterial: un strat de plastic subțire denumit polimetilmetacrilat (PMMA), a cărui particularitate este că poate constrânge lumina să se miște în interiorul lui într-un sistem cu două dimensiuni de timp și una de spațiu. Un soi de univers „răsturnat” față de realitatea tradițională formată din două coordonate spațiale și una temporală.

Smolyaninov a utilizat aceste caracteristici pentru a face lumina să treacă din sistemul răsturnat în cel tradițional, abolind complet dimensiunea temporală, prin orientarea unui strat de PMMA în mod perpedincular față de o foiță de aur; după care, a proiectat o rază de fotoni astfel încât să traverseze  universul răsturnat (stratul de PMMA) pentru a ajunge până la universul real (aurul). Atunci când lumina a trecut granița dintre cele două universuri s-a generat un nor de electroni  în care dimensiunea temporală nu mai exista. Iar această neașteptată dispariție a timpului a generat o surprinzătoare cantitate de energie.

Dincolo de acest fenomen, în cadrul exprimentului său,  Smolyaninov a mai înregistrat și niște variații în câmpul electromagnetic al particulelor luminoase. Cu ajutorul acestui model experimental, căruia se gândește să-i adauge și niște semiconductoare cuantice, fizicianul va încerca să studieze comportamentul luminii atunci când este reabsorbită de găuri negre.
Sursa: Wired.it