Dacă vrei să știi cu exactitate în ce regiuni ale Pământului se întind habitatele diferitelor organisme, mari și mici, vertebrate și nevertebrate, mamifere și ovipare, Google Maps îți oferă acum această posibilitate prin intermediul unui nou program ce urmărește să localizeze fiecare vietate de pe suprafața planetei. O unealtă interesantă și educativă pentru noi toți dar, posibil, cu adevărat utilă pentru braconieri…

Ambițiosul proiect intitulat „Harta Vieții” folosește platforma Google Maps pentru a cartografia, momentan, răspândirea a 30.000 de specii vertebrate terestre. Multe altele se află în proces de „asimilare”, scopul final fiind acela de a „integra” în program sutele de mii de plante, păsări, pești, reptile și orice este macroscopic și viu sub Soare.

Proiectul abia a fost deschis pentru public și se află sub coordonarea lui Walter Jets, profesor de ecologie și de biologie evoluționistă la Universitatea Yale, cu susținerea NASA, a institutelor de cercetare internaționale și a proiectului „Enciclopedia Vieții”. Sursele datelor prezentate includ muzee, liste locale, institute de cercetare, studii publicate și grupări globale precum World Wildlife Fund.

Scopul profund este diseminarea cunoașterii și identificarea lacunelor – potrivit echipei, este surprinzător cât de puține se știu despre unele specii. Îmbunătățirea acestor informații necesită colaborarea multor grupuri. De asemenea, cred fondatorii proiectului, cu cât acesta va fi mai complet, cu atât se va dovedi mai util pentru organizațiile conservatoare, pentru îngrijitorii mediului și ai vieții sălbatice, dar și pentru public, oamenii putând urmări transformările suferite de specii în timp.