Pentru prima oară, prin intermediul lui Large Hadron Collider (LHC), a fost observată dezintegrarea unui tip extrem de rar de particule, dar despre care se crede că ar fi fost foarte comune în primele momente de după Big Bang.

Descoperirea, realizată de un grup internațional de cercetători, a fost descrisă în două articole publicate în Physics Letters B.  Potrivit acestora, cercetătorii au observat dezintegrarea particulelor denumite „mezoni B ” (particule subatomice, cu sarcină pozitivă sau negativă și o viață foarte scurtă), create în urma coliziunii dintre protoni accelerați la viteze apropiate de cele ale luminii.

Interesul pe care acest tip de particule îl suscită oamenilor de știință vine din speranța că ele ar putea contribui semnificativ la clarificarea dezecilibrului dintre materie și antimaterie în primele momente de după Big Bang, prin urmare la descifrarea motivelor aflate în spatele „supremației” materiei asupra antimateriei în universul actual.

„Trăim într-o lume care este preponderent formată din materie, ca atare trebuie să fi existat niște diferențe în procesele de dezintegrare a materiei și antimateriei, astfel încât, la final să existe un surplus de materie”, a explicat Moishe Pripstein, unul dintre cercetătorii care au participat la studiu.

Sursa: Le Scienze