Liderul în domeniul dezvoltării durabile din Emiratele Arabe Unite a dezvăluit recent un nou proiect de combatere a încălzirii globale. Vorbim despre o porțiune de coastă de 70 de kilometri în Dubai transformată într-o mangrovă, un tip de ecosistem foarte particular.

În primul rând, să ne amintim că mangrova este un ecosistem maritim care se dezvoltă de-a lungul coastelor zonelor tropicale și subtropicale. Caracterizat prin trei tipuri de formațiuni vegetale, găzduiește în cele din urmă o floră relativ nediversificată, mangrova fiind cea mai emblematică specie de arbori a acestui tip de ecosistem. Pe de altă parte, există o faună foarte bogată, și anume numeroase moluște, crustacee, pești și păsări. Conform estimărilor actuale, pădurile de mangrove au fost reduse la mai puțin de 25% din întinderea lor naturală. Astfel, acestea sunt uneori afectate de programele de reîmpădurire. Recent, se pare că emiratul Dubai este interesat de mangrove. Într-adevăr, liderul dezvoltării durabile din Emiratele Arabe Unite a anunțat un proiect numit Dubai Mangroves. Compania URB a declarat că va fi cea mai mare operațiune de regenerare a litoralului din lume. Mai precis, este vorba de plantarea a 100 de milioane de arbori de mangrove pe o porțiune de 70 de kilometri a coastei emiratului. Potrivit responsabililor proiectului, zona ar trebui să absoarbă nu mai puțin de 1,2 milioane de tone de CO2 pe an, echivalentul emisiilor a 260.000 de mașini pe benzină.

„În esență, proiectul recunoaște rolul indispensabil al mangrovelor în menținerea ecologiilor de coastă, evidențiind eficacitatea acestora în stocarea carbonului, susținând biodiversitatea și oferind o barieră naturală împotriva impactului schimbărilor climatice, cum ar fi eroziunea și creșterea nivelului mării.” poate citi pe pagina oficială a proiectului. Pe lângă efectele așteptate în ceea ce privește lupta împotriva încălzirii globale, URB intenționează să creeze 10.000 de locuri de muncă, protejând în același timp biodiversitatea marine. În plus, tronsonul ar trebui să includă 93 de kilometri de piste pentru biciclete. În plus, proiectul va include diverse tehnologii de ultimă oră, inclusiv instrumente de inteligență artificială și drone, în special în contextul monitorizării mangrovelor.

În prezent, șase zone diferite sunt studiate pentru a găzdui proiectul Dubai Mangroves, inclusiv plajele din arhipelagul Insulelor Dubai, Jumeirah și Jebel Ali. Potrivit promotorilor, proiectul ar trebui să fie finalizat până în 2040.

Medie 5 / 5. Câte voturi s-au strâns din 1 ianuarie 2024: 7