4.5

NASA trebuie să vină cu ceva nou pentru a măsura timpul pe Lună. Deoarece gravitația pe Lună este scăzută, timpul acolo se mișcă puțin mai repede – 58,7 microsecunde în fiecare zi – în comparație cu Pământul. Din acest motiv, Casa Albă a cerut, marți ,Administrației Spațiale Americane și altor agenții americane să colaboreze cu instituțiile internaționale pentru a crea un nou sistem de referință temporal centrat pe Lună. „Un ceas atomic de pe Lună va ticăi cu o viteză diferită de ceas de pe Pământ”, a declarat Kevin Coggins, cel mai important oficial de comunicații și navigație al NASA. „Este logic ca atunci când mergi pe alt corp, cum ar fi Luna sau Marte, fiecare ceas să primească bătăile sale proprii. Deci, totul pe Lună va funcționa în timpul accelerat al Lunii”, a spus Coggins.

Ultima dată când NASA a trimis astronauți pe Lună, aceștia purtau ceasuri, dar sincronizarea nu a fost la fel de precisă și critică cum este acum, când avem sisteme GPS, sateliți și sisteme complexe de comunicații. Acele microsecunde contează atunci când sistemele de înaltă tehnologie interacționează.

Anul trecut, Agenția Spațială Europeană a spus că Pământul trebuie să vină cu un timp unificat pentru Lună, unde o zi durează 29,5 zile pământești. Stația Spațială Internațională, aflată pe orbită joasă a Pământului, va continua să folosească ora universală coordonată sau UTC. Dar exact unde intervine noul spațiu-timp este ceva ce NASA trebuie să-și dea seama. Chiar și timpul Pământului accelerează și încetinește, necesitând secunde bisecte. Casa Albă vrea ca NASA să vină cu o idee preliminară până la sfârșitul anului și să aibă un plan final până la sfârșitul lui 2026.

Medie 4.5 / 5. Câte voturi s-au strâns din 1 ianuarie 2024: 8