Este rezultatul proiectului Encode: o enciclopedie a elementelor ADN în toată puterea cuvântului, care conține o cantitate extrem de mare de informații pentru interpretarea genomului uman. Toate datele strânse de patru ani încoace de specialiștii de la la National Human Genome Research Institute sunt de-acum disponibile online, gratuit, prin intermediul site-ului encodeproject.org.

Pentru a construi această enciclopedie a ADN-ului, o echipă de internațională de specialiști în genomică  a aplicat până la 20 de teste diferite asupra a peste 100 de linii celulare utilizate în mod obișnuit în laboratoare. Informațiile derivate din aceste analize au fost înmagazinate în baza de date și pot fi acum utilizate de specialiști nu doar pentru identificarea unor anumite gene, ci și pentru interpretarea funcției acestora.

„Impactul științific al unui asemenea proiect este considerabil: Encode poate reprezenta un adevărat ghid pentru studiile cu privire la asocierile între fiecare nucleotidă în parte și anumite boli, până acum realizate la nimereală”, a comentat Ewan Birney, unul dintre cercetătorii implicați în proiect.
Sursa: Galileo