Acasă PĂMÂNT Biodiversitate

Biodiversitate

Prin biodiversitate se înțelege varietatea vieții pe Pământ, cu totalitatea ecosistemelor, speciilor și genelor tuturor viețuitoarelor. Biodiversitatea este rezultatul a miliarde de ani de evoluție continuă, modelată în principal de procesele naturale, dar, mai nou, și de influența oamenilor - în principal prin poluare și activitatea de exploatare a resurselor naturale. Diversitatea speciilor de pe planeta noastră (plante, animale și microorganisme) este imensă: pânp acum, au fost identificate circa 1,75 milioane de specii, cele mai variate în domeniul insectelor. Totuși, specialiștii consideră că există până la 13 milioane de specii diferite de viețuitoare, iar, până acum, e foarte probabil să fi existat pe planetă peste 300 de milioane de specii. Biodiversitatea mai înseamnă și diferențele genetice din cadrul fiecărei specii (soirui de plante, rase de animale), mergând până la specificitatea în materie de cromozomi, gene și ADN ale fiecărui individ în parte. Totodată, biodiversitatea înseamnă și diversitatea ecosistemelor, de la deșerturi sau păduri până la munți și lacuri. Fiecare ecosistem reprezintă o combinație de viețuitoare și elemente geologice aflate în interacțiune continuă. Principial, biodiversitatea se împarte în biodiversitate vegetală, respectiv animală. În primul caz este vorba despre plante și vegetație, organisme vii care se bazează în principal pe procesul de fotosinteză a luminii solare pentru a prolifera. În ce privește biodiversitatea animală, aceasta cuprinde speciile de viețuitoare de pe uscat, din apă și cele zburătoare.

Vezi în continuare toate materialele din categoria Biodiversitate

Rănile urşilor se vindecă în timpul hibernării…

Odată cu venirea primăverii, urşii ies dintr-o lungă perioadă de hibernare…zoologii şi veterinarii americani au observat, după 25 de ani de analiză a urşilor din Minnesota, că rănile acestora s-au vindecat fără urme şi infecţii după această perioadă.

În Madagascar au fost descoperite unele dintre cele mai mici şopârle

Cercetătorii germani au găsit pe teritoriul insulei africane Madagascar patru noi specii de şopârle mici, printre care şi una de cameleoni miniaturali, cu lungimi de maxim 29 mm. Specia de mini-cameleoni se numeşte Brookesia Micra şi poate fi în pericol, potrivit specialiştilor.

Cel puțin 100.000 de castori urmează să fie exterminați în Argentina

La noi în țară, castorii au dispărut de cel puțin două secole, fiind reintroduși în apele românești în urmă cu mai puțin de douăzeci...

Acesta este primul urs care a suferit o intervenție chirurgicală pe...

Se numește Champa și este o femelă de urs negru asiatic, în vârstă de trei ani.

O enormă librărie online conține peste 150.000 de mostre acustice ale...

Laboratorul Ornitologic Cornell din cadrul universității cu același nume din SUA a publicat pe internet o arhivă conținând circa 150.000 de înregistrări audio digitale cu sunete specifice provenind de la circa 9.000 de specii diferite, însumând 7.513 ore de „muzică” a naturii, totul în cadrul proiectului intitulat Librăria Macaulay.

Cum îşi protejează ciocănitorile capul de lovituri?

Cercetătorii de la Universitatea Politehnică din Hong Kong au analizat, cu ajutorul filmărilor slow-motion, al imaginilor cu raze X şi al simulărilor computerizate, modul în care ciocănitorile sunt protejate de leziuni cerebrale atunci când „ciocăne” copacii.

Încălzirea globală pune în pericol focile de Groenlanda

Fenomenul încălzirii globale duce la topirea gheţurilor atât de necesare supravieţuirii puilor de focă de Groenlanda, Pagophilus groenlandicus – fără porţiuni groase de gheaţă, puii se îneacă sau sunt zdrobiţi de bucăţile de gheaţă plutitoare.

O soluţie împotriva secetei: tractarea aisbergurilor în zonele secetoase

Un aisberg de 30 milioane  tone poate furniza apă suficientă unei jumătăţi de milion de oameni, timp de un an. O simulare computerizată arată că tractarea aisbergurilor în zonele secetoase ar fi posibilă.

Pescuitul la Marea Neagră

pescuit-marea-neagra-incdm-stiinta-tehnica-1
Pescuitul la ţărmul românesc al Mării Negre a cunoscut de-a lungul timpului o evoluţie sinuoasă, în strânsă legătură cu ofertă de resurse vii a...

Secretul din spatele mecanismului de camuflare al cameleonilor (VIDEO)

Cameleonii au capacitatea de a-și schimba cu viteză culoarea datorită reglării active a unei rețele de nanocristale numite cromarofore sau iridofore. Ele se află într-un strat superficial al pielii acestor reptile și reacționează cu lungimile de undă ale luminii.

Cele mai noi subiecte