Pentru majoritatea astronomilor amatori, Perseidele reprezintă „curentul de meteori” preferat, deoarece oferă un număr consistent de corpuri căzătoare luminoase și mai ales pentru că, având loc în luna august, condițiile meteorologice rezonabile permit o observare optimă a fenomentului anual chiar și la nord de ecuator.

În 2012, însă, Perseidele promit în plus două avantaje semnificative. În primul rând, ele se vor manifesta în timp ce Luna se va afla în faza de ultim pătrar, sau de semilună în descreștere, ceea ce înseamnă că lumina Selenei nu va diminua vizibilitatea meteorilor. În al doilea rând, la noi în țară fenomenul își atinge apogeul sâmbătă noaptea (11spre 12 august), deci majoritatea oamenilor își va permite să scruteze cerul până târziu și să admire spectacolul astronomic.

Potrivit cunoscătorilor, pentru observarea Perseidelor este chiar neindicată folosirea unui telescop sau a altui instrument optic, deoarece acesta îngustează câmpul vizual, iar farmecul momentului vine tocmai din acoperirea vizuală a unei porțiuni de cer cât mai generoase; eventual, din poziția întins pe spate în iarbă.

Potrivit paginii de internet oficiale a Observatorului Amiral Vasile Urseanu, din București, în cadrul curenților de meteori, dar și în cazul „stelelor căzătoare” sporadice, dâra luminoasă de pe cer este lăsată de o particulă cu sub 1 mm în diametru ce arde în atmosfera Pământului, la frecarea cu aerul. Pentru o fracțiune de secundă observăm acest fenomen, denumit de astronomi „meteor”.

Toate aceste particule de praf vin de la cometa Swift-Tuttle, care, trecând pe lângă Soare, sublimează şi praful cosmic prins în nucleul îngheţat este eliberat în spaţiu.

Orice roi de meteori are o anumită perioadă în care este activ și un moment de maxim, în care activitatea meteorilor este cea mai mare. Pentru Perseide perioada de activitate este între 17 iulie și 24 august.

Maximul curentului va veni pe 12 august, în jurul orei 16, ora României. În această perioadă se vor observa cei mai mulți meteori. Cum la noi atunci este zi, rămâne să obsevăm fenomenul în noaptea de dinainte (11 spre 12 august) și în cea de după maxim (12 spre 13 august).

Cea mai buna perioadă de urmărire este dupa miezul nopții până dimineața. Orice meteor al cărui traiectorie inversă ajunge în constelația Cassiopeia este o „perseidă”.

Sursa, Sursa