În caz că sunteţi la curent cu ştirile şi email-urile fataliste despre Apocalipsa adusă de Cometa Elenin, avem o veste bună. Pentru a combate aceste zvonuri, NASA a dat publicităţii date concrete despre această cometă.

Pe scurt, o cometă cu un diametru de 3-5 kilometri nu are cum să reprezinte un pericol. Mai mult, nu se va apropia de Terra la o distanţă mai mică decât de 90 de ori distanţa de la Pământ la Lună – adică 35 milioane kilometri depărtare.

Teoriile conspiraţioniste susţin că Elenin va îndeplini profeţiile legate de sfârşitul lumii în 2012, astfel că Agenţia Spaţială Americană, NASA a fost nevoită să infirme aceste teorii. Nu este prima oară când NASA face acest lucru, în 2009 declarând că nu există niciun motiv astronomic care să anunţe apocalipsa în 21 decembrie 2012.

Zilele trecute, doi dintre oamenii de ştiinţă ai Agenţiei au compilat munca din ultimele luni, răspunzând celor mai multe dintre întrebările adresate pe această problemă – materialul se numeşte „tot ce trebuie să ştiţi despre Cometa Elenin”.

Răspunsurile la întrebări au fost furnizate de Don Yeomans şi David Morisson, ambii responsabili NASA pe probleme de astrobiologie.

Iată una dintre cele mai interesante întrebări şi răspunsuri: Nibiru (termen din astronomia babiloniană, preluat de teoriile conspiraţioniste legate de Apocalipsa din 2012, ca obiect care va lovi Terra și o va distruge) – planeta Armageddon-ului sau \”gogoașă\” astronomică? Se pare că adepţii teoriilor apocaliptice consideră orice obiect celest, indiferent cât de mic sau de îndepărtat, are o influenţă magică asupra Pământului. Din fericire, nu este adevărat, spune Yeomans, declarând cu umor în continuare: „vorbim despre o minge de gheaţă care se va apropia la maxim 35 milioane km…va avea o influenţă insignifiantă asupra planetei noastre. Prin comparaţie, autoturismul meu din clasa sub-compactă exercită o influenţă mai mare asupra mareelor oceanice decât va avea Cometa Elenin.”