Deși programul de explorare spațială NASA rămâne concentrat pe analizarea asteroizilor din preajma Pământului, posibilitatea unei reveniri umane pe Lună nu este respinsă la rândul său; cel puțin de unele institute academice prestigioase din Europa, autoare ale lucrării intitulate „Înapoi pe Lună: Rațiuni Științifice pentru Reluarea Explorării Suprafeței Selenare”, ce va fi în curând publicată în jurnalul Planetary and Space Science.

Lucrarea cu pricina sugerează că geologia Lunii oferă indicii referitoare la originea sistemului Pământ-Lună, precum și despre dezvoltarea geologică a planetelor stâncoase în general. Mai mult, Luna furnizează oportunități de cercetare într-o largă gamă de domenii, inclusiv astronomie, astrobiologie, fizică fundamentală, științe naturale și medicină. Astfel, studiul Lunii este împărțit în trei mari categorii: studierea geologiei sale și știința Lunii; folosirea Lunii ca platformă pentru cercetarea științifică; și folosirea lunii ca platformă pentru observatoarele astronomice.

Deși se sugerează că multe dintre obiectivele științifice enumerate ar putea fi duse la îndeplinire cu ajutorul explorărilor robotice, totuși lucrarea simpatizează și cu idea că exploratorii umani sunt vitali în atingerea unei înțelegeri științifice pe Lună și asupra relației ei cu restul Sistemului Solar.

Foto