Discovery Channel continuă campania dedicată spaţiului cosmic cu SPACE WEEK, o grilă specială de programe difuzate în perioada 23 – 29 mai.

Astfel, în fiecare zi, de luni până vineri, de la ora 19:00, telespectatorii vor putea urmări episoade din seria Cum funcţionează Universul.

• Luni, 23.05 – Cum funcţionează Universul: La marginea sistemului solar

În cosmos, aproape de noi, există bule magnetice gigantice, de milioane de kilometri, materie invizibilă, bizară, și o stea a morții care trece prin șiruri de comete înghețate.

• Marți, 24.05 – Cum funcţionează Universul: Pământul: Geamănul malefic al lui Venus

Ca și pe Pământ, pe Venus se găsea inițial apă, dar planeta a fost distrusă de soarele prea puternic și de fenomene vulcanice dezlănțuite. Va avea oare și Pământul aceeași soartă?

• Miercuri, 25.05 – Cum funcţionează Universul: O gaură neagră monstruoasă

Faceți o călătorie terifiantă, fascinantă, până în inima cele mai mari enigme din Univers: o gaură neagră gigantică.

• Joi, 26.05 – Cum funcţionează Universul: Istoria secretă a Lunii

Luna noastră este mult mai mare decât alți sateliți naturali din sistemul solar. Dar de unde vine Luna? Întrebarea rămâne unul dintre cele mai mari mistere din știința planetară.

• Vineri, 27.05 – Cum funcţionează Universul: Primele oceane

Apa definește planeta albastră. Există apă în oceane și în corpurile noastre. Însă cercetătorii consideră că, la momentul când s-a format, Pământul era uscat. De unde provine apa?

Sâmbătă, 28.05, de la ora 10:00, telespectatorii pot vedea emisiunea Morgan Freeman în spaţiu: Ne-am putea deplasa mai rapid decât lumina?, un documentar despre călătorii în hiperspaţiu, găurile de vierme şi teleportare, iar de la ora 11:00 documentarul tribut Un pas uriaş: În amintirea lui Neil Armstrong, care prezintă interviuri fascinante şi imagini speciale din arhivele misiunii Apollo 11.

Duminică, 29.05, de la ora 10:00, aflăm secretele cometelor, acești misterioși vizitatori sosiți din cosmos în documentarul Explorăm Cosmosul: Pe urmele unei comete, iar de la ora 11:00 Asteroizii: Misiune periculoasă – despre ce anume putem face pentru a stopa pericolul reprezentat de asteroizi.

Săptămâna se va încheia cu două documentare:

• Duminică, 29 mai de la ora 22:00, Telescopul – acest film unic va prezenta imagini dintr-o altă lume, parcurgând istoria telescopului, de la Galileo și Newton până la Hubble și Telescopul Spațial James Webb (JWST).
  • Duminică, 30 mai, de la ora, 23:00, Ultimul zbor al navetei spaţiale Atlantis – în timp ce Atlantis se pregăteşte pentru ultima călătorie, acest documentar captivant dezvăluie poveştile astronauţilor şi inginerilor care şi-au dedicat viaţa programului spaţial.

Mai multe detalii despre fiecare dintre emisiuni sunt disponibile pe spatiu.discovery.ro/emisiuni

Informații suplimentare

Pe 10 mai, Discovery a anunțat lansarea unei campanii care sărbătoreşte 35 de ani de la zborul în spaţiu al lui Dumitru-Dorin Prunariu şi care a inclus, printre altele, o serie de evenimente publice, vizite în şcoli şi licee, la care au luat parte astronauţi şi experţi de prestigiu. Având ca obiectiv încurajarea publicului să descopere beneficiile ştiinţei în viaţa de zi cu zi, campania face parte dintr-o serie de proiecte care se vor desfăşura pe tot parcursul anului.

În perioada 14-18 mai, 12 astronauţi din 9 ţări au vizitat România şi au participat la o serie de evenimente, printre care Astro Fest. Festivalul, care a reunit peste 6000 de participanţi, a avut loc pe 14 şi 15 mai la Biblioteca Naţională a României din Bucureşti, respectiv la Therme Bucureşti, unde a fost anunţat proiectul Galaxy Explorers şi construcţia celui mai mare observator astronomic din România. În data de 17 mai, elevi, liceeni şi studenţi din Bucureşti au avut şansa să îi cunoască pe cei 12 astronauţi, prin programul de conferinţe de popularizare a ştiinţelor susţinut de revista Ştiinţă&Tehnică în parteneriat cu Discovery Channel.

Activităţile continuă în perioada următoare la Cluj, unde, în parteneriat cu Discovery, TIFF îi va dedica o proiecție specială lui Dumitru-Dorin Prunariu în data de sâmbătă, 28 mai, de la ora 18.30. La Timişoara, în perioada 2-4 iunie, vor avea loc o serie de activităţi ştiinţifice pentru studenţii Universităţii de Vest din Timişoara, precum şi alte acțiuni culturale organizate de alte instituţii locale.