Astronomii au descoperit ceea ce ar putea fi cinci planete care orbitează steaua Tau Ceti, cel mai apropiat sistem solar format dintr-o singură stea dincolo de cel în care ne aflăm, stea ale cărei temperatură și luminozitate sunt foarte asemănătoare cu ale soarelui nostru.

Dacă, într-adevăr, aceste planete există, atunci una dintre ele se află la distanța potrivită de steaua ei pentru a avea temperaturi moderate, oceane lichide și chiar viață, cred specialiștii.

Tau Ceti se află la numai 12 ani-lumină distanță de Terra, de trei ori mai departe decât cel mai apropiat vecin stelar pe care îl avem, Alpha Centauri. Tau Ceti este o pitică galbenă strălucitoare similară Soarelui, un caz la 25 de stele.

Potrivit astronomului Mikko Tuomi, de la Universitatea din Hertfordshire, Regatul Unit, și colegilor acestuia care au executat peste 6.000 de observări asupra lui Tau Ceti folosind telescoape din Chile, Australia și Hawaii, micile schimbări ale mișcării stelei prin Spațiu sugerează că aceasta ar putea răspunde influențelor gravitaționale exercitate de cinci planete asupra ei, planete cu dimensiuni cuprinse între de două ori și de șapte ori cât cele ale Pământului.

Dintre acestea, cea de-a patra planetă este considerată de specialiști eligibilă să găzduiască viață, chiar dacă este de circa patru ori mai masivă decât Terra și execută o mișcare de revoluție în doar 168 de zile. Totuși, astronomii au nevoie de circa zece ani, susțin, pentru a putea confirma fără dubii existența acestui obiect, motiv pentru care iau în considerare posibilitatea de a face publice toate datele pe care le au despre această chestiune, în ideea că implicarea astronomilor amatori ar putea grăbi lucrurile.

Un gând interesant este acela că, dacă aceste planete chiar există și orbitează o stea aproximativ de două ori mai bătrână decât Soarele, acea dintre ele capabilă să susțină viața ar fi avut foarte mult timp să dezvolte forme de viață mult mai avansate astăzi decât Homo sapiens.

Foto