4.8

Într-un nou studiu, un preprint postat pe baza de date arXiv și care nu a parcurs deocamdată procesul de revizuire peer review, ne sunt oferite noi imagini ale lui Uranus și Neptun, giganții de gheață ai Sistemului Solar. Deși în general se crede că aceste planete sunt compuse în mare parte din apă înghețată, cercetări recente sugerează că ele ar putea conține de fapt cantități semnificative de metan înghețat. Aceste rezultate ar putea avea implicații majore pentru înțelegerea noastră a formării și evoluției acestor lumi înghețate.

Uranus

Astronomii s-au bazat mult timp pe modele teoretice pentru a înțelege compoziția internă a lui Uranus și Neptun, deoarece doar câteva nave spațiale, în special Voyager 2 în anii 1980, au zburat pe lângă ele. Aceste modele au presupus în general că aceste planete erau făcute în principal din apă, hidrogen și heliu, cu un miez stâncos central. Cu toate acestea, o echipă de cercetători condusă de Uri Malamud, un cercetător de la Technion – Institutul de Tehnologie din Israel, contestă aceste idei examinând rolul potențial al metanului în compoziția acestor planete. Ca parte a acestei lucrări, s-au folosit modele computerizate pentru a explora diferite compoziții posibile pentru giganții de gheață, ținând cont de prezența metanului. Rezultatele lor sugerează că acest compus chimic ar putea constitui de fapt până la 10% din masa acestor planete, formând un strat gros între învelișul hidrogen-heliu și stratul de apă înghețată.

Deși aceste rezultate oferă o mai bună înțelegere a proceselor de formare planetară, verificarea directă a acestora ar putea fi complicată. Condițiile extreme prezente în interiorul lui Uranus și Neptun fac dificilă studierea compoziției lor interne. Cu toate acestea, aceste rezultate ar putea influența proiectarea viitoarelor misiuni de explorare spațială care vizează studierea acestor planete puțin înțelese. Acest studiu subliniază și  importanța continuării explorării și să studierii planetelor Sistemului nostru Solar pentru a înțelege mai bine istoria și evoluția acestora. Cu compoziția lor misterioasă și caracteristicile unice, giganții de gheață continuă să fascineze astronomii și să ridice noi întrebări despre evoluția Universului nostru.

Medie 4.8 / 5. Câte voturi s-au strâns din 1 ianuarie 2024: 8