Cercetătorii americani au reuşit să creeze în laborator replici de celule umane cerebrale identice cu cele afectate de maladia Parkinson, oferind astfel un model real de testare a tratamentelor.

Potrivit savanţilor, este pentru prima oară când s-a reuşit generarea de neuroni dopaminergici cu mutaţii asociate maladiei Parkinson, până acum nefiind posibilă în vreun fel studierea acestora pe neuroni umani, fiind imposibilă prelevarea de neuroni vii pentru studiu. Studiul neuronilor umani este crucial, animalele neavând gena parkin.

Pentru a crea neuroni umani cercetătorii au folosit noua metodă de creare a neuronilor din piele. Mostrele de piele au provenit de la patru voluntari, doi sănătoşi şi doi afectaţi de Parkinson cauzat de mutaţia genei parkin.

Astfel, cercetătorii au putut observa modul de lucru al genei parkin, care, în mod normal, controlează producţia enzimei monoamină oxidază (MAO) ce controlează activitatea dopaminei.

Când are loc mutaţa genei parkin, producţia MAO nu mai este controlată, iar nivelurile enzimei cresc, aceasta devenind toxică pentru celulele cerebrale producătoare de dopamină.

Drept urmare, savanţii vor să testeze noi tratamente care să prevină aceasta, ei reuşind deja să inverseze procesul prin plasarea unei gene parkin normale în neuronii bolnavi.