O aplicație realizată la Jet Propulsion Laboratory, al NASA, vă poartă prin Sistemul Solar.

Am descoperit Eyes On the Solar System în timp ce urmăream transmisiunea în direct, realizată de NASA Tv, cu ocazia trecerii prin apropierea Pământului a asteroidului 2012 DA14. Un cercetător de la NASA ne arăta cum va trece asteroidul, folosind o simulare computerizată. M-am uitat cu atenție la acea simulare și, undeva în colțul din stânga-sus a ecranului scria: Eyes On the Solar System. Imediat am căutat cu ajutorul prietenului Google după respectivele cuvinte-cheie, la care am adăugat și JPL (Jet Propulsion Laboratory). Așa am descoperit că aplicația există și în versiunea online. Bineînțeles, imediat am pus-o în funcțiune, mai ales că avea un buton special pentru asteroidul din 15 februarie. Așa am putut urmări, ca și cum eram în apropierea asteroidului, cum a trecut el pe lângă Pământ. Undeva în dreapta-jos a ecranului era un cronometru, care îmi indica timpul rămas până la apropierea maximă de Terra.

După trecerea asteroidului nu am oprit aplicația. Am vrut să văd de ce este în stare. Și, vă rog să mă credeți, este în stare să facă multe lucruri care mi-au stârnit atât de mult interesul, încât m-am jucat cu ea preț de câteva ore. Cu ajutorul ei, pe lângă faptul că puteți călători înspre diferite obiecte cerești din Sistemul Solar (planete, sateliți, asteroizi), aveți posibilitatea să vedeți și sondele  aflate în spațiul cosmic. Cu un simplu click, puteți obține o imagine 3D a lor și, cu un alt click puteți compara dimensiunea lor cu cea a unui om, a unui autobuz sau a unui teren de fotbal. Din ecranul principal puteți revedea simularea coborârii roverului Curiosity pe Marte, iar cu ajutorul mouse-lui puteți roti imaginea, astfel încât să vedeți coborârea din orice unghi doriți. De altfel, aceeași aplicație a fost folosită în timp real de cercetătorii centrul de control al zborului pe timpul coborârii roverului.

Pentru o familiarizare cu Eyes On the Solar System vă invităm să urmăriți filmul care urmează.

Vă recomand să folosiți și tutorialele din pagina principală a aplicației, pentru a îi descoperi toate subtilitățile. Veți vedea, de exemplu, ce trebuie să faceți pentru a măsura distanța actuală dintre Pământ și Jupiter…