După ce zilele trecute, în cadrul experimentului OPERA fuseseră confirmate concluziile din luna septembrie cu privire la depăşirea vitezei luminii de către neutrini, o altă echipă, tot din cadrul Laboratorului Gran Sasso, dar care lucrează la alt experiment, Icarus, susţine că neutrinii nu au depăşit viteza luminii.

Cei de la Icarus susţin că fasciculele de neutrini trimise de la CERN nu au depăşit viteza luminii, aceștia nepărând să fi pierdut energie suficientă.

Fizicianul laureat al Premiului Nobel, Sheldon Glashow, alături de Andrew Cohen, susţine că particulele care ar călători cu o viteză mai mare decât cea a luminii ar trebui să emită la rândul lor, pe parcursul călătoriei, alte particule, în acest proces pierzând energie până la încetinirea lor la o viteză echivalentă cu cea a luminii.

Echipa Icarus a măsurat pierderile de energie ale neutrinilor şi a observat pierderi de energie corespunzătoare unor viteze sub-luminice.

Aşteptăm cu nerăbdare şi rezultatele altor experimente, precum Borexino, care se desfăşoară tot la Gran Sasso, precum şi ale experimentului american Minos ori ale celui japonez T2K, pentru a putea ajunge la o concluzie certă privind posibilitatea ori imposibilitatea depășirii vitezei luminii.