În cinci ani, un mamut lânos are mari șanse să fie clonat, potrivit cercetătorului rus Semyon Grigoriev, director al muzeului de istorie naturală din Republica Sakha și partener al unei echipe de savanți de la Universitatea Kinki, din Japonia, care a contribuit la recuperarea materialului genetic al uriașului mamifer preistoric.

Oamenii de știință ruși și japonezi au recoltat recent măduvă osoasă bine prezervată dintr-un femur de mamut dezgropat din permafrostul Siberiei. Grigoriev și echipa sa, alături de colegii niponi, au anunțat că vor lansa la anul un proiect de cercetare conjugat cu scopul recreării mamutului lânos, animal care a dispărut de pe Pământ cu aproximativ 10.000 de ani în urmă.

Cheia clonării mamutului lânos stă în înlocuirea nucleelor ovulelor unei femele de elefant cu cele extrase din celulele măduvei osoase a mamutului. Astfel, cred cercetătorii, pot rezulta embrioni cu ADN de mamut, fapt cunoscut de ceva vreme, în teorie.

Până acum, geneticienii nu au dispus de nuclee de mamut lânos care să conțină gene nedepreciate. Ei se află în căutarea acestei surse încă din anii ’90, iar acum se pare că au găsit ceea ce le trebuie, posibil, datorită încălzirii globale, care a decongelat, pe alocuri, înghețatul sol siberian.

Foto1