NASA ne oferă posibilitatea de a călători către mii de exoplanete cu ajutorul paginii Eyes on Exoplanets. Aceasta vizualizează interactiv, 3d, datele despre aproape toate planetele extrasolare descoperite până în prezent, care sunt conținute în Exoplanet Archive, a NASA.

După ce veți da un clic aici, așteptați să se încarce pagina si dati un nou un clic pe enter. Veți vedea Sistemul Solar, ca și cum ați fi la 3.000 de ani lumină distanță de el. Din acest moment aveți acces liber pentru a călători către exoplanete.

Folosind meniul din partea din dreapta sus a ecranului puteți vedea, sub forma unei imagini 3d interactive, oricare dintre planetele extrasolare aflate în baza de date a NASA. De exemplu, puteți vedea planetele sistemului TRAPPIST-1 (aici câteva planete se află în zona locuibilă) sau ciudata planetă în formă de ou WASP-12b. Mărimea fiecăreia dintre planete o puteți compara cu dimensiunea Pământului sau a planetei Jupiter (aveți ”compare” în partea dreapta jos a ecranului). Dacă doriți mai multe detalii despre planeta aleasă de dv, dați clic pe numele planetei, în partea stânga jos a ecranului. Alături de caracteristicile principale ale ei, veți putea afla dacă ea se află în zona locuibilă și cât timp v-ar lua până să ajungeți acolo cu automobilul sau cu avionul.

Este de precizat faptul că deși suprafețele planetare sunt reprezentări artistice, ele se bazează pe informațiile de care dispunem în prezent.

În meniul principal puteți da clic și pe ”missions” și veți găsi informații despre principalele misiuni spațiale care au avut drept obiectiv căutarea planetelor extrasolare.

Cei interesați pot să își instaleze aplicația Eyes on Exoplanets pentru desktop.