Acasă PĂMÂNT

PĂMÂNT

Planeta noastră Pământ are o vechime de peste 4,5 miliarde de ani, iar evoluția sa geologică, dar și evoluția vieții și, mai ales, a omului sunt povești extraordinare, pe care oamenii încearcă să le descifreze pas cu pas, prin noi descoperiri și noi tehnologii. Pentru aceasta au fost pus la punct științe dedicate, de la cele care ne ajută să facem „incursiuni” în trecut prin studierea modului în care s-a format Pământul (geofizica) până la cele prin care înțelegem cu a evoluat și prin ce transformări a trecut viața, în toate formele ei (paleontologia).

Evoluția omului, însă, a ajuns într-un punct critic: industrializarea galopantă a fost însoțită, din păcate, și de o evoluție spectaculoasă a poluării. Care acum ne amenință nu doar sănătatea, ci însăși existența în viitor, din cauza influențelor nefaste asupra mediului înconjurător, a biodiversității și chiar a climei – schimbările climatice devin o problemă extrem de gravă, care aduce provocări incomensurabile chiar pentru supraviețuirea speciei umane.

Așa încât prin informațiile din această categorie încercăm să identificăm soluții care să „repare” influențele nefaste ale omului asupra planetei, dar și să înțelegem mai multe despre Pământ. Dacă specia umană considerăm că este cea mai puternică de pe planetă, e bine să ne ghidăm după dictonul ”o putere mare înseamnă și o responsabilitate mare” – atât față de noi înșine, cât și față de animalele și plantele care ne înconjoară.

Vezi în continuare toate materialele din categoria
PĂMÂNT

Dinozaurii europeni, descoperiți și în Australia

Spinosauridele, misteriosul grup dinozaurian din care face parte unul dintre cei mai mari carnivori care a existat vreodată pe Terra, temutul Spinosaurus, a fost considerat un grup eminamente nordic, fosile ale acestor uriași fiind descoperite exclusiv în emisfera nordică.

O nouă specie de pterozaur a primit numele fetiței de cinci...

Una dintre cele mai noi specii de pterozaur , Vectidraco Daisymorrisae, a fost numită astfel după numele unei fetițe de numai cinci ani, Daisy Morris, cea care l-a descoperit întâmplător, în anul 2008, pe o plajă a Insulei Wight din sudul Angliei.

Raritate: lupi și râși surprinși de cameră în Munții Carpați

O haită de lupi și trei lincși au fost filmați de camere cu senzori de mișcare montate de membrii proiectului Wolflife într-o pădure inclusă...

Hidrogenul, O POSIBILĂ SOLUȚIE PENTRU ENERGIA VIITORULUI

icsi-stiinta-tehnica-5
Chiar dacă tandemul Hidrogen – pilă de combustibil este considerat de tot mai mulți cercetători și tehnicieni soluția pentru sistemele energetice ale viitorului, încă...

Limbajul originar al oamenilor suna precum discursul lui Yoda din Războiul...

Cei mai mulți lingviști de astăzi sunt convinși că toate limbile pământului derivă dintr-un limbaj unic care era folosit undeva în estul Africii acum circa 50.000 de ani. Și, deși pare amuzant, acest limbaj primar ar fi sunat aidoma celui folosit de micuțul cavaler Jedi din superproducția hollywoodiană Războiul Stelelor.

Un meteorit gigantic a lovit Terra acum 360 de milioane de...

Urme ale unui crater de dimensiuni colosale au fost descoperite recent în Australia, după ce, în anul 2010, cercetătorii de la Universitatea Națională din Australia anunțaseră identificarea unor anomalii microstructurale în scoarța terestră, în bazinul East Warburton, sudul Australiei, ce indicau impactul cu un corp extraterestru.

Suedezii de la PowerTrekk au inventat încărcătorul electric pe bază de...

Compania suedeză PowerTrekk a prezentat în cadrul CES ultima versiune a încărcătorului pentru telefoane mobile, dispozitive GPS sau pentru orice alt gadget care se poate încărca prin intermediul portului USB.

Cum să ucizi un Triceratops în patru pași simpli

Evident că niciun vânător din specia Homo Sapiens nu și-a pus vreodată o astfel de problemă. Și cum ar fi putut să se întrebe cum poate ucide un Triceratops atâta vreme cât speciile în cauza sunt separate de o extincție majoră și nu mai puțin de 65 de milioane de ani de evoluție? Și totuși, există un cercetător care a ținut să afle cum un veritabil tanc viu putea fi ucis, nu de oameni, ci de prădătorul alfa din Jurassicul Târziu.

Cămile uriașe dominau Cercul Arctic acum 3,5 milioane de ani

Sunt reprezentative pentru zonele aride ale Euriasiei. Se mai numesc și „corăbiile deșertului”, din cauza capacității lor extraordinare de a rezista căldurii și lipsei de apă. Cine și-ar fi imaginat vreodată că ele străbăteau odinioară nordul înghețat?

Dinozauri care nu mai sunt ceea ce erau odinioară (partea a...

Continuăm astăzi periplul început cu doar o zi în urmă prin fascinanta lume a dinozaurilor. Departe de imaginea clasică, cea cu care ne-am obișnuit încă din copilărie, dinozaurii care au făcut istorie arată cu totul altfel decât ne imaginasem. Și asta nu tot. Specialiștii sunt de părere că și actualele imagini se pot schimba în viitor, în funcție de descoperirile arheologice.

Cele mai noi subiecte