Ultimele observări ale sondei Messenger indică, printre altele, existenţa unui rezervor de materiale cu densitate crescută în interiorul celei mai apropiate planete de Soare…

De când a intrat pe orbita mercuriană, în urmă cu un an, sonda Messenger a NASA a prelevat aproape 100.000 de fotografii, a cartografiat câmpul gravitaţional al planetei Mercur şi a efectuat măsurători altimetrice.

Pe lângă toate aceste reuşite, săptămâna trecută cercetătorii care coordonează misiunea au publicat în Science Express,  noi descoperiri despre cea mai apropiată planetă de Soare.

Potrivit acestora, scoarţa planetei este mai groasă la latitudini mici şi mai subţire la poli, ceea ce, împreună cu datele privind activitatea din interiorul lui Mercur, sugerează existenţa unui miez exterior lichid. Acest nucleu reprezintă 85% din raza planetei, faţă de Terra, unde miezul reprezintă puţin peste 50% din raza.

Totodată, descoperirile misiunii Messenger indică existenţa unui strat lichid de sulfat feros sub crusta lui Mercur.

Cu privire la formele de relief de pe Mercur, noul studiu relevă modificări în elevaţie mult mai mici decât pe Marte ori pe Lună, cea mai proeminentă trăsătură din punct de vedere topografic fiind o ridicătură în cadrul unei mari câmpii vulcanice situată în nordul planetei.

De asemenea, analizând cel mai mare crater de impact de pe Mercur, Caloris, de altfel unul dintre cele mai mari din întregul Sistem Solar (cu un diametru de 1.500 km), s-a observat că fundul acestuia este în prezent mai înalt decât marginile sale, ceea ce demonstrează schimbări topografice ale planetei după formarea sa, posibil datorate unor forţe tectonice.

Pe baza tuturor acestor rezultate, în perioada următoare Messenger va efectua măsurători comprehensive ale magnetosferei şi exosferei, precum şi noi observări în perioade de activitate solară crescută, pentru a mai desluşi din misterele lui Mercur.