Descoperirea realizată cu Telescopul Spaţial Hubble a relevat existenţa unui al cincilea satelit natural al micuţei planete Pluto, o Lună cu formă neregulată şi un diametru de 10-25km.

Nou-descoperitul satelit natural, numit deocamdată P5 sau S/2012 (134340), ar putea desluşi misterele formării şi evoluţiei sistemului planetei Pluto. Teoria majoritar acceptată este că toate cele cinci Luni ale planetei sunt rezultatul unui impact între aceasta şi un gigantic corp ceresc de gheaţă în urmă cu câteva miliarde de ani.

Primul satelit plutonian descoperit, în 1978, numit Charon, este şi cel mai mare dintre aceştia. În urmă cu şase ani, au fost descoperite Lunile Nix şi Hydra, tot de către Hubble, care, anul trecut a identificat şi cel de-al patrulea satelit, P4.

Ultima descoperire, P5, a fost detectată cu ajutorul a nouă seturi de imagini, prelevate în ultimele două luni de Wide Field Camera 3 a Telescopului Hubble.

Primele imagini detaliate ale lui Pluto vor apărea în 2015, când sonda NASA New Horizons, va tranzita micuţa planetă descoperită în 1930 de către Clyde Tombaugh.