EVENIMENT: Știință&Tehnică împreună cu Astroclubul București, cu sprijinul 3M România, te invită sâmbătă, 20 aprilie, în parcul Herăstrău din București, pentru a sărbători împreună Ziua Internațională a Astronomiei!

Descoperă marile mistere ale astronomiei! Vino alături de noi, sâmbătă, 20 aprilie, în Parcul Herăstrău din București, la intrarea din Piața Charles de Gaulle pentru a sărbători împreună Ziua Internațională a Astronomiei.

Echipa Știință&Tehnică împreună cu Astroclubul București, cu sprijinul 3M România, te invită la o sesiune de observații astronomice gratuite, cu lunete și telescoape performante! Evenimentul începe la ora 17.00 și se desfășoară până la ora 22.00. Starurile Zilei Internaționale a Astronomiei sunt: Soarele și petele solare, Luna și craterele ei. Cu participarea extraordinară a planetei Jupiter și a sateliților săi plus a roiului globular Messier 13.

Din program:

OBSERVAȚII ASTRONOMICE GRATUITE alături de Cătălin Beldea, astronomul amator Știință&Tehnică, și de astronomii Astroclubului București. Îți punem la dispoziție trei telescoape performante și două lunete speciale și te invităm să descoperi de aproape corpurile cerești, sub îndrumarea specializată a astronomilor.

ASTROFOTOGRAFIE. Fă-ți propria astrofotografie! Îți punem la dispoziție adaptoare Canon și Nikon: dacă ai un aparat foto al unuia dintre cei doi producători și vii cu el la eveniment, te ajutăm să-l montezi pe unul dintre instrumentele noastre și să-ți faci propria astrofotografie! De asemenea, dacă ai alt aparat foto și aduci tu adaptorul potrivit, ești liber să pozezi starurile!

ASTROCONCURS. Te invităm să-ți testezi cunoștințele de astronomie printr-un test-grilă și să câștigi excelenta enciclopedie Aquila „ASTRONOMIA”, prin intermediul căreia vei descoperi unele dintre cele mai incredibile aspecte ale cosmosului, precum și sfaturi practice despre cum să găsești planetele, stelele și constelațiile.

ASTROKIDS. Ai un copil pasionat de astronomie? Vino împreună cu el! Avem spațiu amenajat pentru cei mici, în care copiii primesc mici lecții de astronomie pe înțelesul lor, fac observații astronomice dedicate și participă la o sesiune de pictură astronomică.

ASTROEXPOZIȚIE. Cunoscutul astrofotograf Alex Conu va expune o serie de fotografii astronomice spectaculoase. Imaginile vor prezenta diverse aspecte ale Cosmosului: de la nebuloase și galaxii până la eclipse de Soare, ploi meteorice și Aurore Boreale.

ASTROVORBE. Primul club de astronomie înființat în capitală, prestigiosul Astroclub București îți va povesti despre istoria sa, menirea acestei zile și astrocalendarul acestui an. Cătălin Beldea, cel mai mare vânător de eclipse român, îți va dezvălui de ce iubește astronomia și care sunt proiectele surpriză pe care le pregătește împreună cu Știință&Tehnică în viitorul apropiat. Iar povestitorii de știință Alexandru Mironov și Cristian Român te vor încânta cu astrosnoave științifice.

ATENȚIE! Pentru ca Ziua Internațională a Astronomiei să fie sărbătorită în mod corespunzător, prin observație astronomică, avem nevoie, pe 20 aprilie, de vreme frumoasă și de cer senin. În cazul în care condițiile meteorologice din București ne vor fi potrivnice, evenimentul se va reporta cu o săptămână, urmând să aibă loc pe 27 aprilie. Dacă pe 20 aprilie vremea este capricioasă în București, te rugăm să accesezi site-ul nostru sau pagina de facebook S&T Mulțumim!

UN EVENIMENT REALIZAT CU SPRIJINUL 3M România!

Despre Ziua Astronomiei

Ziua Internaţională a Astronomiei (ZIA) este o manifestare care a apărut pentru prima dată în Statele Unite ale Americii în anul 1973, pentru a atrage atenţia publicului asupra acestei ştiinţe. ZIA reprezintă momentul în care astronomii amatori şi profesionişti se reunesc pentru a împărtăşi din informaţiile şi cunoştinţele lor despre astronomie şi pentru a oferi tuturor celor interesaţi posibilitatea de a observa în mod direct frumuseţile bolţii cereşti. Nu există o dată fixă pentru Ziua Astronomiei: aceasta este serbată, de obicei, în luna aprilie sau în luna mai, în weekend-ul cel mai apropiat de Primul pătrar al Lunii, după echinocţiul de primăvară.

Deviza ZIA este „Să aducem astronomia mai aproape de oameni!”. Este ziua în care cluburile şi societăţile de astronomie din întreaga lume organizează diferite manifestări şi activităţi pentru publicul larg. Manifestările dedicate ZIA se desfăşoară în parcuri şi grădini publice. În timpul zilei, se fac observaţii asupra Soarelui, iar după căderea nopţii se observă Luna şi planetele vizibile în acel moment.

Despre Astroclubul București

Astroclubul Bucureşti (AB) este primul club de astronomie înfiinţat în capitală, în urmă cu peste 40 de ani; AB este continuatorul Societăţii Astronomice Române „Camille Flammarion”, înfiinţată în anul 1908 de Victor Anestin şi care, la acea vreme, a fost cea de-a 26-a societate de astronomie din lume. Misiunea Astroclubului este de a observa fenomenele astronomice şi de a promova astronomia de amatori în Bucuresti şi în ţară. AB se adresează tuturor pasionaţilor de astronomie.

Clubul pune la dispoziţia membrilor săi instrumente astronomice profesionale, dar şi instrumente construite chiar de membrii săi. De asemenea, biblioteca AB conține un număr impresionant de cărţi şi reviste astronomice, la care se adaugă publicaţia proprie online, „Vega”, la care vă puteţi abona accesând website-ul www.astroclubul.ro. AB promovează astronomia prin evenimente publice, sesiuni deschise în licee şi şcoli şi prin organizarea cursului de astronomie în colaborare cu Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu”.

Parteneri:

ftk_c2_logo_71376600.jpg logo_astroclub_90585700.jpg conulogo_19201600.jpg logo_aquila_87897100.jpg astrofoto_01559400.jpg