Rămășițele animalului a cărui specie a dispărut de pe Terra a trăit în urmă cu cel puţin 10.000 de ani şi este primul pui de rinocer lânos descoperit vreodată. Fosilele lui s-au conservat foarte bine în permafrostul siberian, iar savanţii ruşi speră că vor putea să extragă ADN din cadavru.

Un vânător local a descoperit puiul de rinocer lânos în septembrie 2014, îngropat într-o viroagă aflată lângă un curs de apă care traversează cea mai mare şi mai friguroasă regiune a Rusiei, Republica Saha, cunoscută şi sub numele de Iacuţia.

Iniţial, vânătorul a crezut că era vorba de cadavrul unui ren, dar apoi a văzut cornul specific rinocerilor şi şi-a dat seama că a făcut o descoperire istorică – primul pui de rinocer lânos descoperit în epoca modernă.

Vârsta pe care puiul o avea atunci când a murit este greu de stabilit, dar oamenii de ştiinţă estimează că acesta avea în jur de 18 luni, precizează The Siberian Times.

Teste mai amănunţite vor fi realizate în perioada următoare pentru a afla felul în care a murit Sasha, cum a fost denumit exemplarul, iar rezultatele vor fi cunoscute peste câteva luni. Lâna puiului de rinocer preistoric s-a păstrat foarte bine, iar o ureche, un ochi, nările şi gura sunt încă vizibile.

Citiți mai multe pe Mediafax