Săptămâna trecuta, un grup internațional de cercetători a făcut ceea ce poate fi numit un nou pas către producerea cărnii în laboratoare. Reuniunea a avut loc la Gothenburg, Suedia, și a fost organizată de Universitatea Tehnică Chalmers și Fundația Europeană pentru Științe.

Practic, tehnologia pentru a crea astfel de carne există, au afirmat specialiștii prezenți la eveniment. Ea include o sursă de celule utile, mai multe alternative prin care celulele să fie transformate în celule musculare și nutrienți lipsiți de componente animale care să fie produși cu ajutorul luminii și dioxidului de carbon, nutrienți care vor fi obținuți prin prelucrarea anumitor specii de alge marine. Mai mult, aceiași oameni de știință susțin că avantajele ecologice ale consumului pe scară largă a cărnii artificiale sunt uriașe. Spre exemplu, carnea crescută în laborator nu produce gaze cu efecte de seră, așa cum se întâmplă cu animalele vii. De asemenea, terenul necesar animalelor, precum și apa folosită pentru acestea vor fi reduse până la dispariție.

Și totuși, s-a afirmat în cadrul reuniunii de la Gothenburg, în ciuda acestor avantaje nete, subiectul este evitat de cele mai multe dintre guvernele lumii. În acest scop, oamenii de știință prezenți în Suedia și-au propus să creeze o comunitate cât mai mare pentru a milita în favoarea producerii cărnii artificale.

Medie 4 / 5. Câte voturi s-au strâns din 1 ianuarie 2024: 1