Ambițiosul fondator al companiei spațiale private SpaceX și-a făcut public planul de a coloniza planeta Marte. Pentru „doar” 500.000 de dolari, atât ar costa biletul dus, orice cutezător se poate îmbarca pentru o călătorie pe noua casă a omenirii, Planeta Roșie.

Prima expediție, care va fi posibilă peste aproximativ 15 ani, nu va avea mai mult de 10 membri, oameni care, avertizează Musk, nu vor merge în vacanță ci pentru a munci asiduu. Acești pionieri vor pune bazele construcției gigantice care va adăposti cei 80.000 de viitori marțieni. Baza de pe Marte va avea forma unui dom transparent, acoperit cu un strat de apă pentru a îi feri pe locuitorii acestuia de radiațiile solare. După ce domul va fi presurizat cu CO2, solul marțian va fi capabil să susțină viitoare recolte. Materiale adiționale vor produce fertilizatori artificiali, metan sau oxigen, folosind elementele naturale deja existente pe Marte, azotul, dioxidul de carbon și apa înghețată.

Odată stabilită această bază, pasul doi al colonizării planetei Marte va fi crearea unei rachete rapide și reutilizabile, care să aterizeze vertical, un pas pivotal în transportul viitorilor pasageri pământeni către Planeta Roșie. Un astfel de vehicul spațial, denumit Grasshoper, se află deja în teste, anunță același Elon Musk.

Miliardarul susține că proiectul propus de el va costa 36 de miliarde de dolari, iar pentru asta este nevoie ca țările ce doresc să își trimită reprezentanții pe Marte să susțină eforturile SpaceX cu circa 0,25-0,5% din produsul intern brut.