Începând cu 7 noiembrie, la toate punctele de difuzare a presei și în rețeaua de micro-magazine Mic.ro este disponibil numărul 8 al revistei Știință&Tehnică.

Află totul despre experimentul Stratospherium 2011, descoperă când va ajunge primul om pe Marte, investighează alături de noi misterul vitezei supraluminice și învață secretele biotehnologiei – totul în ediția de noiembrie a revistei Știință&Tehnică.

Pe 15 octombrie, revista Știință&Tehnică a realizat un experiment unic în România, Stratospherium 2011, lansând cu succes un balon de înaltă altitudine la granița dintre atmosferă și spațiul cosmic, stabilind un nou record est-european: 35,304 m și realizând fotografii în premieră cu România văzută din stratosferă, de la granița dintre atmosfera planetei noastre și spațiul cosmic. În ediția de noiembrie a revistei noastre, vă propunem un fotoreportaj unic în presa românească, scris chiar de inițiatorul acestui fabulos experiment – astronomul amator Cătălin Beldea, care ne povestește pe larg desfășurarea proiectului într-un material ilustrat cu fotografii senzaționale. Cea mai spectaculoasă fotografie realizată din nacela balonului care a dărâmat recordul est-european de altitudine beneficiază de un spațiu special: S&T vă oferă cadou un poster de colecție cu Dobrogea văzută din spațiu.

Spațiul este, de altfel, tema centrală a ediției de noiembrie a revistei: în continuarea experimentului Stratospherium, mergem mai departe, mai sus de stratosferă, pe orbita inferioară a Terrei, unde unul dintre cei mai experimentați jurnaliști de popularizare a științelor din România, Cristian Român, ne face cunoștiință cu fabuloasele prototipuri ale companiei Virgin Galactic, visul frumos al unui miliardar îndrăzneț, Sir Richard Branson. Și mai sus decât Branson țintește însă un player cu multe resurse și care joacă extrem de energic în cursa spațială a secolului XXI: China – entuziastul Claudiu Tănăselia, autorul site-ului de știri din spațiu http://www.parsec.ro ne dezvăluie planurile foarte apropiate ale Chinei de a construi o nouă stație spațială, pe orbita Terrei, până în 2020. Iar dincolo de orbita planetei noastre se află marea provocare a explorării spațiale: Marte, o planetă care ne fascinează din cele mai vechi timpuri – există viaţă pe Marte? când va ajunge primul om pe Planeta Roşie? ce resurse nebănuite are această planetă? – răspunsul la toate aceste întrebări îl aflaţi din dosarul lunii noiembrie.

Tot în ultimul număr al revistei noastre aflaţi care sunt gadgeturile care te transformă în spionul perfect, de ce nu putem fi siguri că există o viteză mai mare decât aceea a luminii, care sunt secretele biotehnologiei şi ale testelor genetice şi când va veni următoarea eră glaciară.

Revista Ștință & Tehnică a fost relansată de Fundația Dinu Patriciu împreună cu Adevărul Holding, la începutul lunii aprilie, 2011, are 120 de pagini bogat ilustrate, informație de calitate și costă 8,8 lei. Apare lunar, în prima zi de Luni a fiecărei luni. Dacă îți place S&T, află de aici cum te poți abona!