În 1969, un meteorit a fost descoperit în Antarctica. Au trecut mai bine de 40 de ani până când geologii și alți specialiști care l-au studiat i-au descifrat secretul: în tot acest timp, roca a păstrat în componența sa o substanță minerală nouă, denumită acum \”wassonit\”.

Cercetătorii au, totuși, o scuză pentru întârziere, deoarece mineralul descoperit în crăpăturile meteoritului vechi de 4,5 miliarde de ani era foarte mic – măsura mai puțin de o sutime din grosimea unui fir de păr uman.

Wasonitul este un mineral alcătuit din numai două elemente, sulf și titan, dar prezintă o structură cristalină unică, care nu a mai fost observată în natură, conform declarației astrofizicianului Keiko Nakamura, de la NASA.

Numele substanței, aprobată de Asociația Internațională de Mineralogie, a fost ales în onoarea lui John. T. Wasson, profesor UCLA, celebru pentru realizările sale în domeniul cercetărilor privind meteoriții și impacturile cosmice.

Se crede că meteoritul, botezat Yamato 691, face parte din clasa Enstatite chondrite și ar fi un fragment dintr-un asteroid care orbita în zona dintre Marte și Jupiter. El a fost descoperit, alături de alți opt meteoriți, în cadrul Expediției de Cercetare Japoneză, prin văile Munților Yamoto, din Antarctica.

Sursa: Live Science