O echipă de oameni de știință din SUA, condusă de dr. Melba S. Ketchum, din Nacogdoches, Texas, a derulat în ultimii cinci ani un studiu genetic prin care s-ar confirma existența unei noi specii hominide, cunoscută popular sub denumirile „Bigfoot”, „Sasquatch” și Yeti (sau „Omul Zăpezilor”), care trăiește în America de Nord.

Testele ADN derulate de experții americani în genetică, medicină legală, imagologie și patologie sugerează că legendarul personaj criptozoologic este, de fapt, o rudă a omului modern care a apărut cu aproximativ 15.000 de ani în urmă sub forma unui hibrid rezultat din încrucișarea lui Homos sapiens cu o specie de primată necunoscută.

Potrivit lui Ketchum, echipa sa deja a descifrat complet trei genoame nucleare de Bigfoot, rezultate din 20 de genoame mitocondriale, și a determinat că specia cu pricina este un hibrid uman, din mascul hominid neidentificat și femelă de Homo sapiens.

Testele au exclus deja omul de Neanderthal și pe cel Denisovan din spectrul paternității noii specii. Potrivit experților „ADN-ul nuclear al lui Bigfoot este diferit de tot ce cunoaștem și, de asemenea, de orice previziuni. În timp ce înglobează ceva ADN nuclear uman, acest genom prezintă totodată secvențe non-umane, non-arhaice de hominid și în același timp nespecifice maimuțelor. Este un mozaic format din câteva elemente familiare și multe piese noi”, susține dr. Ketchum.

Firește, teste ulterioare sunt necesare pentru o mai bună caracterizare și o înțelegere completă a ADN-ului nuclear alocat Omului Zăpezilor, dar oamenii de știință sunt deja convinși că specia are un moștenitor uman, motiv pentru care consideră că guvernele mondiale ar trebi să o recunoască după rigorile aplicate populațiilor indigene și să o pretejeze, acordându-i drepturi constituționale împotriva tuturor celor care văd în diferențele fizice și culturale față de noi o „licență” de a o vâna, întemnița sau ucide.