În urmă cu câteva luni, cercetătorii britanici au efectuat simulări privind umanitatea și încălzirea globală folosind un supercomputer. Conform rezultatelor, Pământul ar putea deveni inospitalier, provocând dispariția oamenilor și a tuturor celorlalte mamifere în decurs de 250 de milioane de ani.

Recent, un studiu american a confirmat că schimbările rapide ale mediului ar genera inevitabil o catastrofă globală. Potrivit autorilor, un colaps al societății umane ar putea avea loc mai repede decât se aștepta, și anume până la sfârșitul acestui secol. În cadrul unui alt studiu condus de Universitatea din Bristol (Regatul Unit), oamenii de știință au fost interesați de posibila dispariție completă a umanității legată de încălzirea globală. Publicată în revista Nature Geoscience în septembrie 2023, această lucrare, bazată pe simulări efectuate de un supercomputer, sugerează că omenirea ar putea dispărea în 250 de milioane de ani. Cu toate acestea, această dispariție ar fi cauzată de un Pământ care a devenit inospitalier din cauza încălzirii globale.

În acest moment, ținuturile apărute se vor asemăna probabil cu cele descrise de noțiunea următoarei Pangea (sau Pangea ultima), un supercontinent probabil, dar ipotetic, care ar presupune apropierea Africii, Eurasiei și Americii, urmată de colajul Australia și Antarctica. . „Noul supercontinent Pangea Ultimate ar crea efectiv un triplu zgomot, inclusiv efectul de continentalitate, un Soare mai fierbinte și mai mult dioxid de carbon în atmosferă, crescând căldura pe mare parte a planetei. „, a declarat autorul principal al studiului Alexander Farnsworth într-un articol publicat de Sci News.

Simulările au luat în considerare diverși factori cruciali pentru Pământ: biologia, oceanografia, tectonica plăcilor și mai ales compoziția atmosferei planetei noastre. Potrivit cercetătorilor, o saturație a atmosferei cu CO2 asociată cu o intensificare a căldurii ar trebui să facă Pământul complet nelocuibil. Aceste condiții ar pune astfel sub semnul întrebării prezența oricărei forme de viață pe planetă. temperaturile medii de suprafață vor fi cuprinse între 40 și 50°C, precum și umiditate ridicată. Studiul britanic subliniază, fără îndoială, efectul de domino pe care încălzirea globală actuală îl generează deja, precum și evoluția sa viitoare. Să ne amintim, însă, că creșterea emisiilor de CO2 determină o creștere a temperaturilor care perturbă circulația atmosferică, dar și sistemele oceanice. Cu toate acestea, aceste tulburări afectează, la rândul lor, biologia și mai ales ”locuibilitatea” Pământului.

În fine, dacă simulările confirmă o tendință deja cunoscută de știință, mulți cercetători iau în considerare diverse soluții pentru limitarea efectelor activităților umane asupra încălzirii globale. Cu toate acestea, se vorbește adesea despre proiecte legate de geoinginerie, un domeniu foarte controversat, precum uscarea atmosferei sau desfășurarea de umbrele de soare gigantice în spațiu.

Medie 5 / 5. Câte voturi s-au strâns din 1 ianuarie 2024: 10