4.5
Sfârșitul de afaceri al rachetei Vulcan a funcționat impecabil în timpul lansării sale de debut.
Racheta Vulcan a funcționat impecabil în timpul lansării sale de debut

Pe 8 ianuarie, adică luni dimineața devreme, masiva rachetă Vulcan a intrat pe orbită pentru prima dată, atingând obiectivele de performanță și oferind un succes substanțial United Launch Alliance la primul zbor de testare al vehiculului.

Din păcate pentru clientul principal al misiunii, Astrobotic, a apărut ulterior o problemă cu sistemul de propulsie al aterizatorului lunar. Cu toate acestea, Astrobotic s-a grăbit să-l elibereze pe Vulcan de orice vină, spunând că sarcina utilă a fost livrată în traiectoria lunară planificată fără probleme. „Nu există niciun indiciu că anomalia de propulsie a avut loc ca urmare a lansării”, a spus Astrobotic.

Debutul lui Vulcan a fost foarte așteptat în comunitatea de lansare din SUA, deoarece racheta oferă un concurent potențial viabil pentru rachetele Falcon 9 și Falcon Heavy pilotate de SpaceX. Forța Spațială a SUA, în special, a așteptat pe Vulcan să zboare zeci de încărcături utile pe orbită.

Deci acum că Vulcan a zburat o dată, ce urmează?

Urmează Dream Chaser

Chiar înainte de lansare, doi vicepreședinți ai United Launch Alliance, Mark Peller și Gary Wentz, au susținut o teleconferință cu reporterii pentru a aborda viitorul Vulcan.

United Launch Alliance a rezervat următoarele 60 de zile pentru a revizui datele din misiunea de certificare „Cert-1” care a fost lansată luni dimineață, au spus aceștia. Dacă datele arată bine de la acel zbor, compania va trece la pregătirile pentru următoarea lansare. Wentz a spus că prima oportunitate de a lansa misiunea Cert-2 este în aprilie.

Motoarele de rachete BE-4 care vor alimenta acest Vulcan sunt în testare finală de acceptare la unitățile Blue Origin din West Texas, au spus oficialii. Etapa de bază Vulcan și treapta superioară Centaur sunt, de asemenea, în asamblare finală în fabrica principală a ULA din Decatur, Alabama. Pregătirea hardware ar trebui să fie capabilă să susțină o lansare în aprilie.

A doua lansare Vulcan va transporta nava spațială Dream Chaser pe orbită pentru Sierra Space. Vehiculul cu aripi va zbura într-o misiune de marfă care transportă provizii către Stația Spațială Internațională pentru NASA. După mai bine de un deceniu de dezvoltare, Dream Chaser trece prin testele finale. Cu toate acestea, rămân câteva întrebări despre când va fi gata pentru lansarea sa de debut.

Misiunea Dream Chaser nu are o dată specifică de lansare în programul intern al NASA, dar arată o potențială andocare cu Stația Spațială Internațională timp de 45 de zile într-o perioadă cuprinsă între începutul lunii aprilie și jumătatea lunii iunie. Portul de andocare pentru misiune nu va fi folosit de alte nave spațiale în acest an, așa că ULA și Sierra Space au o oarecare flexibilitate cu data lansării.

Sursa informației: arstechnica.com