Declarația aparține chiar președintelui indian, Pranab Mukherjee, cel care a susținut că India are planificate mai multe misiune spațiale pentru anul 2013, dintre acestea cea mai importantă fiind cea care își propune să ducă o navetă spațială, fără echipaj uman, pe orbita Planetei Roșii.

83 de milioane de dolari vor fi costurile estimate ale misiunii care va trebui să fie lansată în luna octombrie a acestui an, nava spațială fiind o realizare 100% indiană. Aceasta va ajunge pe orbita planetei Marte după nouă luni și se va poziționa la circa 500 de kilometri de suprafața marțiană.

Decizia a fost aspru criticată de cei care ar prefera ca fondurile investite în astfel de misiuni să fie utilizate pentru a reduce rata malnutriției din India, o țară ce se confruntă cu cele mai grave probleme economice din ultimii zece ani. Guvernul indian a susținut însă că tehnologia dezvoltată în urma misiunilor cosmice are aplicabilitate în viața de zi cu, și că nu va renunța la ambițiile sale spațiale.

Programul de explorare spațială indian a început în anul 1962. Cu doar cinci ani în urmă, satelitul Chandrayan a descoperit dovezi ale existenței apei pe lună. De altfel, Luna este o altă țintă a indienilor, aceștia anunțându-și intenția de a trimite un rover pe suprafața lunară în 2014.