Acasă SPAȚIU

SPAȚIU

Spațiu, cosmos, univers – sunt noțiuni care reprezintă subiecte controversate pentru învățații tuturor timpurilor, mergând de la misticism până la definiții complexe. Spațiul cosmic este un teritoriu infinit pentru om, dar pe care omul năzuiește să-l exploreze, chiar dacă evoluțiile în materie de tehnologie necesară sunt extrem de mici.

De-a lungul timpului au fost inventate mai multe științe și metode de analiză a spațiului cosmic: de la observațiile făcute de pe Pământ (astronomia) până la cele din spațiul cosmic adiacent planetei noastre sau chiar explorarea unor corpuri cerești, fie de către oameni (cum este exemplul Lunii), fie utilizând sateliți, sonde și roboți.

Spațiul cosmic este considerat ca întinderea nemărginită situată dincolo de atmosfera Pământului, având o consistență și reguli de alcătuire și funcționare total diferite de legile fizicii de pe Pământ. Pentru ca omul să poată călători în spațiu, este necesar să cunoască mult mai multe lucruri despre acesta. Așa încât, la ora actuală, științele care se ocupă de analizarea și monitorizarea spațiului cosmic sunt cele mai complexe din instoria umanității. Cu cât înțelegem mai mult despre cum funcționează spațiul extra-terestru, cu atât avem șansa să înțelegem mai multe despre planeta noastră și despre viața pe Terra.

Vezi în continuare toate materialele din categoria
SPAȚIU

Reprezentantul ROSA, ales președinte în cadrul Academiei Internaționale de Astronautică

Preşedintele - director executiv al Agenţiei Spaţiale Române (ROSA), Marius-Ioan Piso, a fost ales preşedinte al secţiunii Ştiinţe Sociale a Academiei Internaţionale de Astronautică (IAA), care cuprinde şefi de agenţii spaţiale, personalităţi în drept spaţial, management, diplomaţie, economie, istorie şi în alte discipline societale legate de spaţiu.

De ce mor stelele? Galaxiile rămân fără combustibili (Foto&Video)

Un studiu al Centrului de Astronomie şi Ştiinţe Spaţiale CSIRO arată motivul pentru care luminile Universului se sting. Acesta formează mai puţine stele decât în trecut, iar studiul ne arată de ce: galaxiile rămân fără combustibili.

Avem o Lună activă geologic…

Mulţi consideră Luna ca fiind „moartă” din punct de vedere geologic, însă ultimele imagini prelevate de satelitul LRO al NASA indică o activitate geologică a satelitului nostru natural, care îşi schimbă constant dimensiunea.

Un Univers mai bătrân cu 80 de milioane de ani

Așa cum vă anunțam pe 21 martie, ESA a publicat primele date, referitoare la Universul timpuriu, obținute cu ajutorul telescopului Planck. Acestea confirmă în bună măsură modelul cosmologic acceptat în prezent, dar îi pun, în același timp, un mare semn de întrebare, care ar putea să oblige la o profundă corectare a acestuia.

Misterul radio

Mister, un substantiv demonetizat prin tabloidizare, pe care evit, pe cât îmi stă în putință, să-l folosesc. Nu-mi place să mă joc de-a misterul,...

Se caută noi astronauți! Ce trebuie să știi ca să devii...

La 10 ani de la ultime campanie de recrutare, Agenția Spațială Europeană (ESA) caută noi candidați pentru misiuni în spațiu.

NASA nu va mai putea construi Telescopul Spațial James Webb

Subcomitetul SUA pentru Comerț, Justiție și Știință a propus pentru NASA, în 2012 un buget de cheltuieli mai mic decât cel din 2008, care ar anula proiectul în valoare de 6,5 miliarde de dolari al agenției având ca scop lansarea pe orbita circumterestră a Telescopul Spațial James Webb (JWST).

Astronomii au descoperit două exoplanete de dimensiunea Terrei

Astronomii au detectat cu ajutorul Telescopului Spaţial Kepler două planete de dimensiunea Pământului, în afara sistemului nostru solar, care gravitează în jurul unui Soare.

Tranzitul lui Venus – fotografii spectaculoase marca Știință&Tehnică

Pe 6 iunie, dimineaţa, imediat cu răsăritul Soarelui, un eveniment extrem de rar s-a putut observa de pe teritoriul României. Pentru ultima dată în următorii 105 ani, Venus, a doua planeta de la Soare, a traversat discul solar. O echipă Știință&Tehnică a realizat astrofotografii profesioniste cu tranzitul lui Venus.

Primele imagini radar ale asteroidului 2012 DA14 (video)

Trecerea asteroidului 2012 DA14 prin vecinătatea Terrei a oferit oamenilor de știință posibilitatea de a îl observa cu diferite instrumente, printre acestea numărându-se și radarul.