Acasă SPAȚIU

SPAȚIU

Spațiu, cosmos, univers – sunt noțiuni care reprezintă subiecte controversate pentru învățații tuturor timpurilor, mergând de la misticism până la definiții complexe. Spațiul cosmic este un teritoriu infinit pentru om, dar pe care omul năzuiește să-l exploreze, chiar dacă evoluțiile în materie de tehnologie necesară sunt extrem de mici.

De-a lungul timpului au fost inventate mai multe științe și metode de analiză a spațiului cosmic: de la observațiile făcute de pe Pământ (astronomia) până la cele din spațiul cosmic adiacent planetei noastre sau chiar explorarea unor corpuri cerești, fie de către oameni (cum este exemplul Lunii), fie utilizând sateliți, sonde și roboți.

Spațiul cosmic este considerat ca întinderea nemărginită situată dincolo de atmosfera Pământului, având o consistență și reguli de alcătuire și funcționare total diferite de legile fizicii de pe Pământ. Pentru ca omul să poată călători în spațiu, este necesar să cunoască mult mai multe lucruri despre acesta. Așa încât, la ora actuală, științele care se ocupă de analizarea și monitorizarea spațiului cosmic sunt cele mai complexe din instoria umanității. Cu cât înțelegem mai mult despre cum funcționează spațiul extra-terestru, cu atât avem șansa să înțelegem mai multe despre planeta noastră și despre viața pe Terra.

Vezi în continuare toate materialele din categoria
SPAȚIU

Reprezentantul ROSA, ales președinte în cadrul Academiei Internaționale de Astronautică

Preşedintele - director executiv al Agenţiei Spaţiale Române (ROSA), Marius-Ioan Piso, a fost ales preşedinte al secţiunii Ştiinţe Sociale a Academiei Internaţionale de Astronautică (IAA), care cuprinde şefi de agenţii spaţiale, personalităţi în drept spaţial, management, diplomaţie, economie, istorie şi în alte discipline societale legate de spaţiu.

Cât de rar este un nou Pământ?

Extratereștrii, dacă vorbim într-adevăr de o altă specie civilizată, ar fi putut să își îndrepte antenele către Terra de cel puțin 4,6 miliarde de ani, fără însă a primi măcar un singur semnal.

Strămoşul comun al tuturor speciilor a fost subestimat

Potrivit unui nou studiu efectuat de cercetătorii americani, coctailul primordial din care a apărut viaţa pe Pământ pare a fi mai mult decât atât, fiind mai complex decât se credea iniţial.

O descoperire „imposibilă”: sisteme stelare binare cu perioade orbitale de 2,5...

O echipă de astronomi a descoperit, cu ajutorul Telescopului în spectru Infraroșu al Marii Britanii (UKIRT) din Hawaii, patru perechi de stele care se orbitează reciproc (două câte două) în intervale mai scurte de patru ore (pentru fiecare pereche).

Precis nu știai de „a doua lună” a Pământului

Surprinzător pentru cei mai mulți dintre noi, Luna nu este singurul satelit natural al Pământului. Denumită „3753 Cruithne”, care înseamnă ”Bătrânul Irlandez”, o planetă minoră stâncoasă (mai degrabă un asteroid), care a fost descoperită de astronomi abia în 1986 și a cărei orbită a fost măsurată tocmai în 1997, dă la rândul ei ocol planetei noastre.

O dispută cosmică

Asta îmi place mie la știință: peisajul ei nu este unul monoton și veșnic neschimbat. Uneori apar dovezi noi, care obligă la modificarea lui....

Expoziţia „Dumitru Prunariu – OMUL”, o lecție frumoasă

Cu prilejul aniversării a 30 de ani de la zborul primului român în Cosmos, joi 16 iunie 2011, ora 13.00, se va deschide la Muzeul Militar Naţional „Regele Ferdinand I” din Bucureşti, expoziţia „Dumitru Prunariu – OMUL”.

GLORIA, sau cum oricine poate accesa rețeaua internațională de telescoape pentru...

Curând, nu va mai fi nevoie ca astronomii amatori dornici să observe corpurile celeste să se limiteze doar la telescoapele personale, sau la folosirea temporară a observatoarelor publice accesibile lor. Începând de anul viitor, prima rețea internațională de telescoape robotice va fi online, astfel încât utilizatorii din orice colț al planetei să o poată opera gratuit prin intermediul Internetului.

Eveniment astronomic: Sâmbătă noaptea putem admira „Super-Luna”

Duminică, 6 mai, la ora României 6:35, Luna se va afla cel mai aproape de Terra în 2012, aflându-se la o distanţă de 356.955 km de noi…

Vine asteroidul!

Un asteroid, cu diametrul de 50 m, va trece, pe 15 februarie, amenințător de aproape de planeta noastră.

Cele mai noi subiecte