Acasă SPAȚIU

SPAȚIU

Spațiu, cosmos, univers – sunt noțiuni care reprezintă subiecte controversate pentru învățații tuturor timpurilor, mergând de la misticism până la definiții complexe. Spațiul cosmic este un teritoriu infinit pentru om, dar pe care omul năzuiește să-l exploreze, chiar dacă evoluțiile în materie de tehnologie necesară sunt extrem de mici.

De-a lungul timpului au fost inventate mai multe științe și metode de analiză a spațiului cosmic: de la observațiile făcute de pe Pământ (astronomia) până la cele din spațiul cosmic adiacent planetei noastre sau chiar explorarea unor corpuri cerești, fie de către oameni (cum este exemplul Lunii), fie utilizând sateliți, sonde și roboți.

Spațiul cosmic este considerat ca întinderea nemărginită situată dincolo de atmosfera Pământului, având o consistență și reguli de alcătuire și funcționare total diferite de legile fizicii de pe Pământ. Pentru ca omul să poată călători în spațiu, este necesar să cunoască mult mai multe lucruri despre acesta. Așa încât, la ora actuală, științele care se ocupă de analizarea și monitorizarea spațiului cosmic sunt cele mai complexe din instoria umanității. Cu cât înțelegem mai mult despre cum funcționează spațiul extra-terestru, cu atât avem șansa să înțelegem mai multe despre planeta noastră și despre viața pe Terra.

Vezi în continuare toate materialele din categoria
SPAȚIU

Reprezentantul ROSA, ales președinte în cadrul Academiei Internaționale de Astronautică

Preşedintele - director executiv al Agenţiei Spaţiale Române (ROSA), Marius-Ioan Piso, a fost ales preşedinte al secţiunii Ştiinţe Sociale a Academiei Internaţionale de Astronautică (IAA), care cuprinde şefi de agenţii spaţiale, personalităţi în drept spaţial, management, diplomaţie, economie, istorie şi în alte discipline societale legate de spaţiu.

Trei erupții solare recente pun în gardă companiile electrice

În ultimele câteva zile s-au înregistrat pe Soare trei explozii (erupții de masă coronală) care i-au determinat pe cercetătorii guvernului SUA să atenționeze utilizatorii sateliților și ai echipamentelor electrice și de telecomunicații privitor la eventuale întreruperi de funcționare ale acestora în următoarea perioadă.

Au fost descoperite cele mai vechi planete din Univers

Cercetătorii de la Institutul de Astronomie Max Planck, din Heidelberg, Germania, au descoperit două planete uriaşe, asemănătoare lui Jupiter, având o vârstă estimată la 12,8 miliarde de ani…

Un Univers foarte bine reglat

Viața, așa cum o cunoaștem noi, se bazează pe carbonul și oxigenul ”fabricate” de stele. Dacă ar fi existat numai o mică modificare în masa cuarcilor, din care sunt alcătuiți neutronii și protonii, atunci viața, așa cum o știm, nu ar mai fi fost posibilă.

Scurtă istorie a Big Bang-ului (a patra parte)

În episodul trecut v-am povestit despre cele două teorii, fundamental diferite, care se confruntau la jumătatea secolului trecut. Una dintre ele presupunea un început...

Scrutați cerul: SSI va străluci puternic în această săptămână

Stația Spațială Internațională (SSI) va traversa repetat, pe parcursul acestei săptămâni, spațiul de deasupra Europei și a Americii de Nord.

Un meteor fotografiat din spațiu

Fie că ați observat și chiar fotografiat sau nu „ploaia de meteori” cunoscuți sub denumirea de Perseide în sfârșitul de săptămână care tocmai a trecut, cu siguranță veți găsi fascinantă imaginea din acest material, care ilustrează traversarea atmosferei terestre de către o piatră cosmică.

A fost descoperit un Super-Pământ potenţial locuibil

O echipă internaţională de cercetători a descoperit o nouă planetă din clasa Super-Pământuri, potenţial locuibilă, membră a unui sistem cu trei stele aflat la o distanţă de 22 de ani lumină de Terra.

Suntem singuri în Univers?

V-ați uitat vreodată spre stele, întrebându-vă dacă undeva, acolo, în nemărginirea Universului, cineva sau ceva se uită înapoi spre dumneavoastră? V-ați întrebat vreodată dacă tot acolo, în imensitatea cosmosului, viața a apărut dintr-o scânteie, așa cum a făcut-o și pe Terra?

La Observatorul Astronomic din Bârlad s-a descoperit o novă rară

La Observatorul Astronomic din cadrul muzeului ”Vasile Pârvan” din Bârlad a fost descoperit, în premieră, un fenomen ceresc foarte rar.

Cele mai noi subiecte