Acasă SPAȚIU

SPAȚIU

Spațiu, cosmos, univers – sunt noțiuni care reprezintă subiecte controversate pentru învățații tuturor timpurilor, mergând de la misticism până la definiții complexe. Spațiul cosmic este un teritoriu infinit pentru om, dar pe care omul năzuiește să-l exploreze, chiar dacă evoluțiile în materie de tehnologie necesară sunt extrem de mici.

De-a lungul timpului au fost inventate mai multe științe și metode de analiză a spațiului cosmic: de la observațiile făcute de pe Pământ (astronomia) până la cele din spațiul cosmic adiacent planetei noastre sau chiar explorarea unor corpuri cerești, fie de către oameni (cum este exemplul Lunii), fie utilizând sateliți, sonde și roboți.

Spațiul cosmic este considerat ca întinderea nemărginită situată dincolo de atmosfera Pământului, având o consistență și reguli de alcătuire și funcționare total diferite de legile fizicii de pe Pământ. Pentru ca omul să poată călători în spațiu, este necesar să cunoască mult mai multe lucruri despre acesta. Așa încât, la ora actuală, științele care se ocupă de analizarea și monitorizarea spațiului cosmic sunt cele mai complexe din instoria umanității. Cu cât înțelegem mai mult despre cum funcționează spațiul extra-terestru, cu atât avem șansa să înțelegem mai multe despre planeta noastră și despre viața pe Terra.

Vezi în continuare toate materialele din categoria
SPAȚIU

Reprezentantul ROSA, ales președinte în cadrul Academiei Internaționale de Astronautică

Preşedintele - director executiv al Agenţiei Spaţiale Române (ROSA), Marius-Ioan Piso, a fost ales preşedinte al secţiunii Ştiinţe Sociale a Academiei Internaţionale de Astronautică (IAA), care cuprinde şefi de agenţii spaţiale, personalităţi în drept spaţial, management, diplomaţie, economie, istorie şi în alte discipline societale legate de spaţiu.

Steaua care nu ar trebui să existe

În imagine, steaua intitulată SDSS J102915+172927, din constelația Leului, pare banală și vagă. Dar, anticul astru incandescent dă peste cap orice teorie a astrofizicienilor referitoare la principiile formării stelelor.

Suprafaţa craterului selenar Shackelton este acoperită în proporţie de 22% de...

Ultimele descoperiri ale sondei  NASA LRO, publicate în revista Nature, indică faptul că până la 22% din suprafaţa craterului Shackelton, aflat în apropierea Polului Sud al Lunii, este acoperită de apă îngheţată. Deşi procentul pare unul impresionant,  cantitativ apa reprezintă doar 378 de litri într-un crater lat de 20km şi adânc de 3,2 km.

Soarele: trei ani în trei minute (video)

Acum trei ani, Solar Dynamics Observatory (SDO) transmitea primele imagini ale Soarelui. NASA ne oferă posibilitatea să vedem un videoclip, care este compus din câte două imagini pe zi, în care putem vedea trei ani ai Soarelui în numai trei minute.

Marele gol

gol-stiinta-tehnica-2
Datele transmise de către telescoapele spațiale WMAP și Planck, aveau o misterioasă ciudățenie. Fotografiind Universul, așa cum arăta el la 380.000 de ani după...

Erupție solară spectaculoasă – efecte minore (VIDEO)

O erupţie solară dramatică, înregistrată de un observator spaţial al NASA, a avut loc pe 7 iunie. În ciuda spectaculozității fenomenului, efectele erupției asupra Pământului sunt nesemnificative.

Eveniment astronomic: Ploaia Draconidelor

Ploaia Draconidelor are loc anual, însă în acest an, va fi mai activă ca de obicei. Din păcate, spectaculozitatea evenimentului va fi redusă de lumina solară în emisfera vestică şi de o lună strălucitoare în Asia. Dacă doriţi să încercaţi admirarea evenimentului, acesta va avea loc sâmbătă (8 octombrie) seară.

Juice, Athena sau NGO? ESA alege misiunea spaţială de un miliard...

Zilele viitoare comitetul ESA SSAC (Comitetul de Consiliere în Ştiinţe Spaţiale) va decide care misiune spaţială programată pentru începutul deceniului următor va primi finanţarea de un miliard de euro.

Apophis, asteroidul cu nume de demon egiptean, a trecut azi pe...

Corpul ceresc care a reușit, cu ajutorul tabloidelor, să înspăimânte destulă lume în ultimii ani, a trecut astăzi la o distanță de 14,48 de milioane de kilometri de Terra. Departe de a vesti vreo apocalipsă, așa cum este obiceiul multor publicații mioritice, noi ne vom mulțumi să spunem că fenomenul este unul extrem de interesant pentru astronomii din toată lumea.

Eclipsa totală de Soare din Indonezia surprinsă de astrofotograful S&T Cătălin...

eclipsa-soare-indonezia-2016-catalin-beldea---stiinta-tehnica-0
Astronomul amator Cătălin Beldea, astro-editor S&T și cel mai mare vânător de eclipse român, a reușit fotografierea eclipsei totale de Soare din 2016 în condiții optime,...

Cele mai noi subiecte

Fii parte a Mișcării Știință & Tehnică! Abonează-te acum!