Acasă SPAȚIU

SPAȚIU

Spațiu, cosmos, univers – sunt noțiuni care reprezintă subiecte controversate pentru învățații tuturor timpurilor, mergând de la misticism până la definiții complexe. Spațiul cosmic este un teritoriu infinit pentru om, dar pe care omul năzuiește să-l exploreze, chiar dacă evoluțiile în materie de tehnologie necesară sunt extrem de mici.

De-a lungul timpului au fost inventate mai multe științe și metode de analiză a spațiului cosmic: de la observațiile făcute de pe Pământ (astronomia) până la cele din spațiul cosmic adiacent planetei noastre sau chiar explorarea unor corpuri cerești, fie de către oameni (cum este exemplul Lunii), fie utilizând sateliți, sonde și roboți.

Spațiul cosmic este considerat ca întinderea nemărginită situată dincolo de atmosfera Pământului, având o consistență și reguli de alcătuire și funcționare total diferite de legile fizicii de pe Pământ. Pentru ca omul să poată călători în spațiu, este necesar să cunoască mult mai multe lucruri despre acesta. Așa încât, la ora actuală, științele care se ocupă de analizarea și monitorizarea spațiului cosmic sunt cele mai complexe din instoria umanității. Cu cât înțelegem mai mult despre cum funcționează spațiul extra-terestru, cu atât avem șansa să înțelegem mai multe despre planeta noastră și despre viața pe Terra.

Vezi în continuare toate materialele din categoria
SPAȚIU

Reprezentantul ROSA, ales președinte în cadrul Academiei Internaționale de Astronautică

Preşedintele - director executiv al Agenţiei Spaţiale Române (ROSA), Marius-Ioan Piso, a fost ales preşedinte al secţiunii Ştiinţe Sociale a Academiei Internaţionale de Astronautică (IAA), care cuprinde şefi de agenţii spaţiale, personalităţi în drept spaţial, management, diplomaţie, economie, istorie şi în alte discipline societale legate de spaţiu.

Furtunile solare sunt vinovate de căderea Burselor?

Oamenii de știință studiază legătura dintre evenimentele cosmice și  mersul piețelor de acțiuni.

Harta tridimensională a Universului poate oferi noi date despre materia întunecată

Pentru a obţine mai multe date şi informaţii despre evoluția Cosmosului, astronomii au realizat, cu ajutorul Telescopului Sloan, din cadrul Apache Point Observatory, o hartă celestă 3D, care le permite analiza perioadei, din urmă cu 6 miliarde de ani, în care materia întunecată a devenit influenţa dominantă în expansiunea Universului.

Sare pe luna jupiteriană Europa, poate și viață

Potrivit astronomilor Mike Brown de la Caltech și Kevin Hand din cadrul Laboratorului Jet Propulsion al NASA, misiunea Galileo (1989 – 2003) și telescopul Keck II de pe Mauna Kea, din Hawaii și al său spectrometru OSIRIS au furnizat dovezi care indică faptul că apă sărată provenind din vastul ocean lichid de sub crusta înghețată a satelitului Europa a început să iasă la suprafață.

Geometria Universului

„Noli tangere circulos meos!” Se spune că acestea au fost ultimele cuvinte ale celui mai mare matematician al antichității, Arhimede. Erau rostite la Siracuza,...

INTERVIU ÎN EXCLUSIVITATE CU DUMITRU PRUNARIU, singurul român care a zburat...

Vineri, 6 mai, începând cu ora 14.45, revista Știință & Tehnică i-a luat un interviu video în exclusivitate, live pe Adevărul Web TV, generalului Dumitru Prunariu, cosmonautul român care, în urmă cu 30 de ani, ajungea în spațiul cosmic.

Ştiinţa cere sacrificii: A fost anunţat preţul Telescopului Spaţial James Webb

Potrivit Agenţiei Spaţiale Americane NASA, lansarea Telescopului Spaţial James Webb, programată pentru anul 2018, precum şi operarea sa o perioadă de cinci ani, vor costa peste 8 miliarde dolari.

Marea gaură neagră devoratoare de asteroizi din centrul Galaxiei

În centrul galaxiei noastre se află o mare gaură neagră, numită Sagitarius A*. Cu ajutorul telescopului Chandra, cercetătorii NASA au detectat semnale în raze X, cu o durată de câteva ore şi o intensitate de 100 de ori mai mare decât cea obişnuită.

Partea întunecată a predicțiilor despre apocalipsa din decembrie 2012

Pentru că gluma a luat deja proporții nebănuite, savanții de la NASA și-au făcut timp pentru a demistifica rumorile privitoare la așa zisa apocalipsă mayașă care va veni, zice-se, peste circa trei săptămâni.

O exoplanetă gigantă are 4 sori pe cer

Astronomii de la NASA, conduși de Lewis Roberts, au identificat o a patra stea în sistemul planetar numit 30 Ari, ceea ce ridică numărul de sisteme solare cvadruple cu planetă la două. Până acum, numeroase exoplanete însoțite de două și de trei stele au fost descoperite, deci sistemele stelare pot fi singulare, binare, triple și chiar cvadruple.

Cele mai noi subiecte