Acasă CORP & MINTE

CORP & MINTE

În această categorie Corp & Minte puteți citi știri, articole și analize care abordează sferele medicinii generale și alternative, ale cercetării din genetică, ale neuroștiințelor, ale tehnologiilor și materialelor avansate cu aplicații directe în sectorul medical, dar și sfaturi și recomandări de menținere și îmbunătățire a condiției fizice și a stării generale de sănătate.

În secolul XXI, domeniul medical înregistrează o evoluție galopantă, de la noi remedii împotriva unor boli extrem de grave (cancer, SIDA, etc.) până la tehnologii inovative (celule stem, editare genetică, etc.), menite a ne îmbunătăți sănătatea și a ne prelungi viața într-un mod nemaiîntâlnit până acum în istoria omenirii.

Totodată, cercetătorii fac pași mari în direcția înțelegerii funcționării corpului uman, a organelor și relațiilor dintre ele, precum și a modului de funcționare și de control a creierului. Sunt lucruri care nu ajută doar la găsirea unor modalități mai eficiente de asigurare a sănătății fizice și mentale, ci și elemente esențiale care vor ajuta la evoluția speciei umane. Evoluție care va merge mână în mână cu noile descoperiri din domeniul nanotehnologiei și roboticii, care se speră că vor contribui la îmbunătățirea pe toate planurile a speciei umane, dar și a celorlalte viețuitoare de pe Pământ. În plus, s-ar putea ca Omul 2.0 să fie mult mai pregătit și adaptat pentru călătoriile în spațiu, medicina spațială fiind o știință la începuturi.

Vezi în continuare toate materialele din categoria
CORP & MINTE

Omul modern încă evoluează

Un studiu realizat de cercetători canadieni și britanici a demonstrat că selecția naturală este încă activă.

Base Jumping, “cel mai tare lucru pe care il poate face...

Ambiția omului de a zbura, care părea la început o nebunie şi un lucru aproape imposibil, a ajuns acum, după secole întregi, un lucru real şi cât se poate de firesc. Planoarele, deltaplanele, parapantele şi alte dispozitive de planare s-au cam demodat de ani buni în unele ţări. Acum ai nevoie doar de un costum cu membrane, multe ore de paraşutism în spate şi stăpânirea tehnicilor de zbor.

Evoluția omului continuă, suntem în plină selecție naturală

Evoluția omului continuă. În cadrul unui studiu genetic de proporții, care a concentrat 170.000 de subiecți din UK și din SUA, oamenii de știință...

Microcipuri pentru testarea medicamentelor

Un microcip dezvoltat de către cercetătorii americani poate imita foarte bine un plămân uman și astfel poate fi folosit pentru testarea medicamentelor. Microcipul va putea înlocui culturile de celule și animalele de laborator

Plombele dentare din nanocompozit ucid bacteriile și regenerează dinții

Săptămâna aceasta, cercetătorii de la Universitatea din Maryland, SUA, au construit un nanocompozit care poate fi folosit nu doar ca plombă pentru o carie dentară, dar poate de asemenea neutraliza orice bacterie remanentă în dinte, regenerând totodată structura acestuia, pierdută în urma formării cariei.

Conservator sau liberal, după cum vrea creierul!

Potrivit unui studiu apărut recent în revista Current Biology, „coloratura” politică a fiecăruia dintre noi depinde de mărimea anumitor zone ale creierului. Amigdala este de dreapta, iar cortexul anterior de stânga.

Infografic: schimbările climatice și impactul asupra sănătății

Recent, Casa Albă a emis un raport de peste 300 de pagini, la care au contribuit sute de cercetători de la universități din SUA....

O nouă metodă de a studia creierul

O echipă de cercetători din Boston a creat un nou sistem de imagistică și analiză a neuronilor la o scară mult mai fină decât cea posibilă în prezent, una despre care speră să producă revelații privitoare la o plajă largă de procese, de la dezvoltarea cerebrală și până la tulburările mintale cele mai severe.

Cele mai recente studii neurologice pun sub semnul întrebării existența liberului...

Din cele mai recente cercetări ale neruologilor rezultă că, atunci când vine vorba despre luarea deciziilor, mintea conștientă este ultima care află despre aceasta.

Diabetul de tip 2 s-ar putea vindeca prin scăderea în greutate

În întreaga lume, zeci de milioane de oameni suferă de diabetul de tip 2, aparent fără speranța vindecării, dar specialiștii de la Universitatea Newcastle din UK au descoperit recent că această afecțiune, considerată până acum cronică, ar putea fi vindecată pur și simplu prin dietă.

Cele mai noi subiecte

Fii parte a Mișcării Știință & Tehnică! Abonează-te acum!