Acasă CORP & MINTE

CORP & MINTE

În această categorie Corp & Minte puteți citi știri, articole și analize care abordează sferele medicinii generale și alternative, ale cercetării din genetică, ale neuroștiințelor, ale tehnologiilor și materialelor avansate cu aplicații directe în sectorul medical, dar și sfaturi și recomandări de menținere și îmbunătățire a condiției fizice și a stării generale de sănătate.

În secolul XXI, domeniul medical înregistrează o evoluție galopantă, de la noi remedii împotriva unor boli extrem de grave (cancer, SIDA, etc.) până la tehnologii inovative (celule stem, editare genetică, etc.), menite a ne îmbunătăți sănătatea și a ne prelungi viața într-un mod nemaiîntâlnit până acum în istoria omenirii.

Totodată, cercetătorii fac pași mari în direcția înțelegerii funcționării corpului uman, a organelor și relațiilor dintre ele, precum și a modului de funcționare și de control a creierului. Sunt lucruri care nu ajută doar la găsirea unor modalități mai eficiente de asigurare a sănătății fizice și mentale, ci și elemente esențiale care vor ajuta la evoluția speciei umane. Evoluție care va merge mână în mână cu noile descoperiri din domeniul nanotehnologiei și roboticii, care se speră că vor contribui la îmbunătățirea pe toate planurile a speciei umane, dar și a celorlalte viețuitoare de pe Pământ. În plus, s-ar putea ca Omul 2.0 să fie mult mai pregătit și adaptat pentru călătoriile în spațiu, medicina spațială fiind o știință la începuturi.

Vezi în continuare toate materialele din categoria
CORP & MINTE

O nouă pilulă pentru creier ar putea repara memoria ca prin...

Un studiu al cercetătorilor Colegiului Medical Baylor, din Houston, coordonat de neurologul Mauro Costa-Mattioli, a conchis că inhibarea unei molecule –denumită PKR- din creierele șoarecilor a îmbunătățit vizibil funcția de memorare, precum și abilitățile de învățare ale rozătoarelor.

O „injecție în ochi” ne permite să vedem în întuneric

O echipă de biochimiști americani a descoperit o modalitate prin care să echipeze ochii unui voluntar uman cu abilitatea de a vedea în întuneric. Odată supus experimentului, individul a reușit să distingă imagini în întuneric absolut, pe o distanță de peste 50 de metri, timp de câteva ore.

O nouă aplicație virtuală i-ar putea vindeca pe cei cu probleme...

Ironic, în curând, timpul petrecut cu ochii în monitorul computerului, sau în ecranul telefonului mobil, ar putea contribui la ameliorarea vederii, potrivit dezvoltatorilor unei noi aplicații virtuale. Aceștia susțin că produsul lor poate reduce simțitor nevoia de a purta ochelari pentru citit în cazul celor care o au deja, precum și să amâne momentul când toți ceilalți vor avea nevoie de o pereche.

Consumul de mango combate cancerul și obezitatea?

Mango
Considerat „regele fructelor”, s-a descoperit despre mango că reduce efectele adverse ale regimurilor alimentare nesănătoase și că distruge celulele adipoase. S-a demonstrat, de asemenea,...

Chimia dulce a răzbunării

Aparent, nu este nevoie de explicații științifice pentru gustul plăcut al răzbunării. Pare firesc să strigăm de bucurie pe străzi atunci când un om detestat de o lume întreagă moare. Și totuși, satisfacția pe care o simțim atunci când un personaj negativ își primește pedeapsa este tributară reacțiilor chimice la nivel cerebral și perfect măsurabilă.

O tehnică gastronomică simplă poate reduce cu până la 60% caloriile...

Obezitatea se află pe lista problemelor care îi preocupă în mod special pe oamenii de știință. Astfel, ei au descoperit un truc gastronomic ce înlătură cu până la 60% caloriile din orez. Descoperirea va fi prezentată în cadrul celei de-a 249-a ediții a National Meeting & Exposition of the American Chemical Society.

Creierul uman sub efectul „iluminării divine”

creier-iluminare-divina-stiinta-tehnica-1
New Age, guru, șamani, yoghini, transe, proiecții astrale, extracorporalizări, moarte clinică, meditație transcendentală și alte experiențe extrasenzoriale. Începutul de mileniu a familiarizat întreaga lume...

Imagistica 4D cu ultrasunete dezvăluie efectele fumatului asupra fetușilor

Atunci când mamele în devenire fumează, efectele acestui obicei se reflectă în mișcări subtile ale fetușilor pe care îi poartă în pântece, potrivit cercetătorilor Universității Durham care au examinat ecografiile obținute cu ajutorul unei noi tehnologii cu ultrasunete de înaltă rezoluție.

Un pacient bolnav de leucemie în faza terminală ar putea fi...

Anul acesta, oamenii de știință ai Universității Bar-Ilan din Israel vor folosi nanoboții pe bază de ADN pe care i-au construit pentru a încerca să salveze viața unui pacient bolnav de leucemie aflat în stare critică, în cadrul unui test medical cu subiect uman ale cărui rezultate s-ar putea dovedi extraordinare.

Savanţii australieni tratează maladia Alzheimer cu ultrasunete

Mai exact, cercetătorii Institutului Creierului din Queensland, Australia, au descoperit un tratament inovator împotriva maladiei Alzheimer şi a demenţei, bazat pe tehnologia ultrasunetelor direcţionate, prin care s-a restabilit funcţionarea memoriei la şoareci.