Acasă CORP & MINTE

CORP & MINTE

În această categorie Corp & Minte puteți citi știri, articole și analize care abordează sferele medicinii generale și alternative, ale cercetării din genetică, ale neuroștiințelor, ale tehnologiilor și materialelor avansate cu aplicații directe în sectorul medical, dar și sfaturi și recomandări de menținere și îmbunătățire a condiției fizice și a stării generale de sănătate.

În secolul XXI, domeniul medical înregistrează o evoluție galopantă, de la noi remedii împotriva unor boli extrem de grave (cancer, SIDA, etc.) până la tehnologii inovative (celule stem, editare genetică, etc.), menite a ne îmbunătăți sănătatea și a ne prelungi viața într-un mod nemaiîntâlnit până acum în istoria omenirii.

Totodată, cercetătorii fac pași mari în direcția înțelegerii funcționării corpului uman, a organelor și relațiilor dintre ele, precum și a modului de funcționare și de control a creierului. Sunt lucruri care nu ajută doar la găsirea unor modalități mai eficiente de asigurare a sănătății fizice și mentale, ci și elemente esențiale care vor ajuta la evoluția speciei umane. Evoluție care va merge mână în mână cu noile descoperiri din domeniul nanotehnologiei și roboticii, care se speră că vor contribui la îmbunătățirea pe toate planurile a speciei umane, dar și a celorlalte viețuitoare de pe Pământ. În plus, s-ar putea ca Omul 2.0 să fie mult mai pregătit și adaptat pentru călătoriile în spațiu, medicina spațială fiind o știință la începuturi.

Vezi în continuare toate materialele din categoria
CORP & MINTE

Microcipuri pentru testarea medicamentelor

Un microcip dezvoltat de către cercetătorii americani poate imita foarte bine un plămân uman și astfel poate fi folosit pentru testarea medicamentelor. Microcipul va putea înlocui culturile de celule și animalele de laborator

Un test de sânge poate indica sexul fetusului la numai șapte...

Un nou test de sânge poate determina sexul unui intrauterin după numai șapte săptămâni de sarcină. Potrivit specialiștilor, rezultatele sunt  extrem de precise dacă examinarea se desfășoară corect.

De ce cavalerii templieri trăiau mai mult decât contemporanii lor?

cavaleri templieri
Marele critic și scriitor italian, Umberto Eco, îi descria pe cavalerii templieri într-un mod atipic față de cel prezent în cărțile de istorie: „Imaginați-vă...

Pas important înspre realizarea unui vaccin anti-Alzheimer

O echipă de cercetători ai Universității Laval, de la Spitalul Central Universitar din Quebec și ai companiei farmaceutice GlaxoSmithKline a descoperit o metodă de stimulare a mecanismelor naturale de apărare ale creierului în cazul pacienților suferinzi de maladia Alzheimer

Schizofrenia, descifrată „în eprubetă”

O echipă de oameni de știință de la mai multe centre de cercetare din Statele Unite, printre care Salk Institute for Biological Studies (California) și Penn State University (Pennsylvania), a reușit să recreeze în laborator neuronii unui pacient afectat de schizofrenie, în vederea studierii bazelor biologice ale acestei boli, dar și a testării eficacității antipsihoticelor.

„Plastelina pentru fracturi” ar putea accelera vindecarea oaselor rupte

Departamentul de Apărare al Statelor Unite finanțează un studiu pentru dezvoltarea tratamentelor de vindecare rapidă a oaselor fracturate, tratamente de care ar putea beneficia atât soldații, cât și civilii și chiar animalele. Deja, cercetătorii au obținut rezultate promițătoare în testele de laborator, cu ajutorul a ceva ce ei numesc „platelină pentru fracturi”.

Îți este frică de avion? Spitalul este mult mai periculos

Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, există mai multe probabilități de a muri internat într-un spital decât într-un accident de avion.

În curând fructele de mare servite în restaurante vor fi certificate...

Potrivit unui expert în identificări genetice, restaurantele din întreaga lume vor folosi în curând o nouă tehnologie de certificare ADN, pentru a putea delimita fileurile de peşte, caviarul ori a alte produse marine naturale de unele substitute contrafăcute ori de alte specii mai ieftine.

Un nou plasture solubil poate administra vaccinurile cu eficiența unei injecții

În cadrul unor teste clinice realizate recent în Japonia, un nou plasture solubil a administrat în organismul uman substanța vaccinului antigripal tot atât de eficient pe cât o poate face o injecție, fără a fi însă invaziv, dureros și însoțit de riscuri, ca aceasta din urmă.

O genă cu două fețe

O genă implicată în obezitate ar putea fi responsabilă și de amplificarea efectelor pozitive ale acizilor grași Omega 3. Mecanismul de acțiune al genei respective a fost studiat de o echipă de cercetători condusă de Jose Ordovas de la „Human Nutrition Research Centre on Aging” din Boston, care l-a explicat într-un articol apărut în revista „Plos One”.

Cele mai noi subiecte