Acasă CORP & MINTE

CORP & MINTE

În această categorie Corp & Minte puteți citi știri, articole și analize care abordează sferele medicinii generale și alternative, ale cercetării din genetică, ale neuroștiințelor, ale tehnologiilor și materialelor avansate cu aplicații directe în sectorul medical, dar și sfaturi și recomandări de menținere și îmbunătățire a condiției fizice și a stării generale de sănătate.

În secolul XXI, domeniul medical înregistrează o evoluție galopantă, de la noi remedii împotriva unor boli extrem de grave (cancer, SIDA, etc.) până la tehnologii inovative (celule stem, editare genetică, etc.), menite a ne îmbunătăți sănătatea și a ne prelungi viața într-un mod nemaiîntâlnit până acum în istoria omenirii.

Totodată, cercetătorii fac pași mari în direcția înțelegerii funcționării corpului uman, a organelor și relațiilor dintre ele, precum și a modului de funcționare și de control a creierului. Sunt lucruri care nu ajută doar la găsirea unor modalități mai eficiente de asigurare a sănătății fizice și mentale, ci și elemente esențiale care vor ajuta la evoluția speciei umane. Evoluție care va merge mână în mână cu noile descoperiri din domeniul nanotehnologiei și roboticii, care se speră că vor contribui la îmbunătățirea pe toate planurile a speciei umane, dar și a celorlalte viețuitoare de pe Pământ. În plus, s-ar putea ca Omul 2.0 să fie mult mai pregătit și adaptat pentru călătoriile în spațiu, medicina spațială fiind o știință la începuturi.

Vezi în continuare toate materialele din categoria
CORP & MINTE

Amintirile (neplăcute), o chestiune a trecutului

amintiri-neplacute-stiinta-tehnica-1
„Mintea omenească este o slugă credincioasă, dar un stăpân groaznic” spune un citat care este atribuit mai multor personalități istorice sau contemporane. Nici nu...

Elixirul tinereții: prima terapie genetică anti-îmbătrânire

S-a reușit prima terapie genetică anti-îmbătrânire. Elizabeth Parrish, în vârstă de 44 de ani, directoare a companiei de inginerie genetică BioViva USA Inc, pretinde...

Un „nou” medicament ar putea repara neuronii distruși de scleroza multiplă

Scleroza multiplă este o tulburare autoimună care determină componente ale sistemului imunitar să atace mielina - strat care înconjoară axonii neuronilor - la nivel cerebral și vertebral. Prin urmare, majoritatea medicațiilor folosite pentru prevenirea acestui fenomen sunt direcționate către sistemul imunitar. Un nou tratament ar putea folosi acum o abordare diferită: vizarea celulelor stem deja prezente în sistemul nervos al pacienților.

Iată cum se pot controla creierele insectelor (Video)

Biohackerii sunt capabili să controleze creierul unui gândac prin intermediul echipamentului RoboRoach, un circuit cu ajutorul căruia deplasarea insectei poate fi manipulată înspre stânga sau înspre dreapta de către o persoană ce controlează microstimularea nervilor din antenele gândacului. Kit-ul cu pricina este construit de firma Backyard Brains, din Chicago.

Telepatia este reală? Testele arată că da (VIDEO)

Un grup de cercetători de la Universitatea Duke din Carolina de Nord a întreprins un experiment bizar în care a reușit să recreeze o formă brută de telepatie, asta după ce a permis unei perechi de cobai să își trimită instrucțiuni folosind doar impulsurile cerebrale.

Semnătura cerebrală a durerii

Nu există nici un dispozitiv cu ajutorul căruia să putem măsura intensitatea durerii. Un articol, publicat în The New England Journal of Medicine, deschide calea către măsurători obiective ale intensității durerii.

Un sfert din europeni suferă de probleme psihice

În fiecare an, peste 160 milioane de europeni  acuză o suferință psihică– 38% din populația Bătrânului Continent, potrivit unui raport dat publictății de European Brain Council și European College of Neuropsychopharmacology.

Chimia dulce a răzbunării

Aparent, nu este nevoie de explicații științifice pentru gustul plăcut al răzbunării. Pare firesc să strigăm de bucurie pe străzi atunci când un om detestat de o lume întreagă moare. Și totuși, satisfacția pe care o simțim atunci când un personaj negativ își primește pedeapsa este tributară reacțiilor chimice la nivel cerebral și perfect măsurabilă.

O nouă moleculă ne-ar putea scăpa definitiv de carii

O echipă de cercetători din Chile a creat o moleculă, intitulată „Keep 32”, capabilă să asigure sănătatea danturii umane, având potențialul de le oferi dinților imunitate la bacterii și, implicit, la carii.

Rata sinuciderilor a crescut în toată Europa

Potrivit unui studiu publicat de prestigioasa revistă The Lancet, între 2007 și 2009, din cauza crizei financiare a crescut rata sinuciderilor în majoritatea țărilor europene.

Cele mai noi subiecte

Fii parte a Mișcării Știință & Tehnică! Abonează-te acum!