Se pare că activitatea sporită a Soarelui din ultimii ani a îndepărtat o parte din resturile sateliților care pluteau în derivă captive pe orbita joasă a Pământului, făcând această regiune mai sigură, temporar, pentru alți sateliți și pentru astronauți.

Soarele va atinge un maximum al activității sale, fenomen manifestat o dată la 11 ani, în 2013. Pe măsură ce acest moment se apropie, mici creșteri de radiație solară afectează stratul exterior al atmosferei terestre, numit termosferă, forțându-l să se expandeze către Spațiu. Acest lucru poziționează moleculele atmosferice în calea resturilor de pe orbită, ceea ce le taie din viteza orbitală și le obligă să reintre mai repede decât normal în atmosferă, acolo unde, de obicei, ard aproape complet.

Totuși, potrivit cercetătorului în domeniul resturilor spațiale Hugh Lewis, de la Universitatea din Southampton, din Marea Britanie, fenomenul este doar o amânare deoarece, pe termenul lung, schimbările climatice vor încălzi planeta răcind termosfera, ceea ce va menține gunoaiele spațiale pe orbită mai mult timp.

Foto