Odată cu redeschiderea celui mai mare accelerator de particule din lume, LHC (Large Hadron Collider), cercetătorii Institutului de Ştiinţe Spaţiale (ISS) fac ture de monitorizare pentru achiziţia de date la experimentul ALICE (A Large Ion Collider Experiment), unul dintre cele şapte experimente ale LHC de la CERN (Organizația Europeană pentru Cercetare Nucleară).

Cei cinci fizicieni ai Institutului de Ştiinţe Spaţiale care vor fi prezenți în camera de control a experimentului ALICE în perioada mai-noiembrie 2015 sunt: Andrea Danu, Ciprian Mitu, Cătălin Ristea, Adrian Sevcenco şi Ionel Stan.

Cercetătorii ISS vor avea sarcina importantă de a monitoriza calitatea datelor achiziţionate (Data Quality Monitoring Shift – DQM) care intră în stocarea permanentă a experimentului ALICE. Monitorizarea se face prin inspectarea unor serii de histograme caracteristice fiecărui sistem de detecție, histograme ce sunt actualizate în timpul real.

În toată această perioadă, Institutul de Științe Spațiale ne va ține la curent cu ce se întâmplă în camera de control a experimentului ALICE prin scurte informări și fotografii de la CERN de la fiecare tură la care fizicienii ISS participă. Urmăriți notificările pe pagina web dedicată și pe pagina de Facebook a Institutului.