Rosetta
21.07.2014

Sonda Rosetta se apropie de țintă

Lansată în urmă cu 10 ani sonda Rosetta, a ESA, se apropie de ținta misiunii sale, cometa Churyumov-Gerasimenko. În luna august sonda va intra pe orbită în jurul nucleului cometei, la o altitudine de circa 25 km, și va începe o cartografiere precisă a acestuia. În noiembrie, după identificarea unui loc favorabil pentru asolizare, pe

Changyuraptor
17.07.2014

Dinozaurul „cu patru aripi”, o ciudățenie a evoluției

Changyuraptor yangi este, fără doar și poate, una dintre cele mai neobișnuite creaturi descoperite vreodată. Descoperit în provincia Liaoning din China, dinozaurul vechi de 125 de milioane de ani s-a conservat extrem de bine, specialiștii identificând inclusiv penele care îi acopereau tot corpul. Ceea ce îl face însă deosebit este lungimea neobișnuită a penajului cozii,

elefant
15.07.2014

Secretele dezvăluite de strămoșului direct al elefanților

Gomphoteriidaele reprezintă o familie extinctă de elefanți primitivi, familie cotată cu șanse mari de către paleontologi pentru poziția de strămoș direct al elefanților actuali. Pentru multă vreme, s-a crezut că gomphoteriidaele au dispărut din America de Nord acum circa 1,6 milioane de ani, lăsând locul elefanților mult mai bine adaptați condițiilor climatice. Însă o serie

pelagornis
14.07.2014

Cea mai mare pasăre din lume avea o deschidere a aripilor de 6,4 metri

Descoperite în anul 1983, în Carolina de Sud, în timpul construirii unui terminal al unui aeroport, fosilele păsării botezate Pelagornis sandersi au pus în încurcătură mulți dintre paleontologii care le-au analizat. Pur și simplu, dimensiunile unei astfel de zburătoare ar fi făcut imposibil zborul. Însă situl în care oasele fosilizate au fost scoase la lumină

trib
04.07.2014

Un trib amazonian necunoscut a avut primul contact cu civilizația

Mai multe zeci de persoane, aparținând unui trib necunoscut din pădurea amazoniană, și-au făcut apariția în Brazilia, intrând în premieră în contact cu un grup de băștinași. Din datele obținute de oficialitățile braziliene, oamenii au fugit din Peru, încercând să scape din calea traficanților de droguri și a celor care defrișează ilegal regiuni uriașe din

Allview Viva i10G
02.07.2014

Allview Viva i10G – tabletă ca „afară”

Allview a lansat cea mai performantă tabletă a lor de până acum, Viva i10G, cu ecran de 9,7 inci. „Producătorii” români de smartphone-uri și tablete lansează produse cu viteza cu care sunt aduse din China, înecând practic piața cu o mulțime de modele și configurații posibile, o strategie menită să acopere, cel puțin teoretic, toate

tutankamon
01.07.2014

Scoala de vara – Introducere in Arheologie (7-11 iulie)

“… Cand ochii mei au inceput sa se obisnuiasca cu lumina, detaliile camerei au inceput sa iasa incet din ceata, animale ciudate, statui și aur – pretutindeni licărirea aurului. Pentru moment – ceea ce trebuie sa fi parut o eternitate pentru ceilalți- am ramas mut de uimire și atunci când Lordul Carnarvon, care nu mai

coproliti
01.07.2014

Poveste uimitoare spusă de cele mai vechi excremente umane

De la oameni exclusiv carnivori ai cavernelor, la culegători care găteau terci de ovăz, imaginea neanderthalienilor s-a schimbat substanțial în ultimii ani. Un studiu recent, publicat în revista de specialitatea PlosONE, aduce însă prima dovadă directă că neanderthalienii aveau o dietă omnivoră, nu una carnivoră. Este adevărat, carnea ocupa o poziție fruntașă în alimentația acestora,

proterozoic
01.07.2014

Nou record pentru cea mai veche formă de viață multicelulară

Recordul pentru cea mai veche formă de viață multicelulară a fost zdrobit, la propriu, de o descoperire efectuată în Gabon de către echipa profesorului Adberazak El Albani de la Universitatea din Poitiers. Este vorba de organisme, poate primele organisme multicelulare de pe Terra, care au existat acum nu mai puțin de 2,1 miliarde de ani.

SM-G800H_GS5 mini_Black_11