Începând cu 2 Mai, la toate punctele de difuzare a presei și în rețeaua de magazine Mic.ro este disponibil numărul 2 al revistei Știință & Tehnică.

2011 a fost decretat Anul Internațional al Chimiei. Cu ocazia acestei celebrări, Știință & Tehnică vă poftește să descoperiți de ce chimia este o știință cu adevărat frumoasă, prin intermediul unui science pictorial alcătuit din fotografii științifice cu adevărat spectaculoase, realizate cu ajutorul performantului microscop SEM. Totodată, așa cum v-am obișnuit deja, prezentăm în nr. 2, pe larg, două prototipuri revoluționare: MS TÛRANOR PlanetSolar – cea mai mare ambarcațiune electrică alimentată de energia solară și Robonaut 2, partenerul cibernetic al astronauților de pe Stația Spațială Internațională. Și pentru că tot vorbim despre tehnologii, aflați că faimoșii Cavaleri Jedi sunt niște mici copii pe lângă ce vom putea face noi, în viitorul foarte apropiat, cu ajutorul unui simplu exercițiu de concentrare care pune în valoare interfețele creier-computer.

Numărul 2 al revistei Știință & Tehnică este articulat pe baza unei ofertante tematici: sfârșitul lumii. Populația lumii  își va atinge apogeul la cota de 8-9 miliarde de persoane în jurul anului 2040, după care va scădea rapid și se va stabiliza la 5 miliarde în 2100. Așadar, suprapopularea este, conform ultimelor studii, o falsă problemă. Criza apei – nu! Tot în noua Știință & Tehnică descoperim o mini-apocalipsă care are loc chiar în prezent și aflăm ce s-a întâmplat, cu adevărat, la Fukushima: megacutremurul din Japonia a dus la un şir de evenimente, care cu siguranţă vor marca pe termen lung civilizaţia terestră. Nu în ultimul rând, de la o foarte improbabilă invazie extraterestră, la un război nuclear total, vă invităm să vă delectați cu 13 scenarii pentru sfârșitul lumii plus, în cadrul rubricii deja consacrate de ucronie, să descoperiți ce s-ar întâmpla dacă… ar erupe un nou supervulcan?

Astronomul Cătălin Beldea scrie în Știință & Tehnică despre Horrorscop: stele și blesteme și te invită să afli care sunt miturile și prejudecățile care guvernează nociv lumea astrelor, iar fizicianul Andrei Dorobanțu îți dezvăluie cum întregul Univers cunoscut este învăluit în the dark side și te provoacă să descoperi ce sunt materia și energia întunecată.

Dacă îți place S&T, află de aici cum te poți abona!